Tillbaka till jobbet

Har varit vaken en stund nu, 2 nätter av 4 avklarade. Är så typiskt, igår hade jag tänkt gå upp runt 14 för att hinna vara ute i solen ett tag, men klockan ringde inte och jag vaknade 16 när Simon kom hem.  Idag gick jag upp vid 14 för jag tänkte inte sova bort en dag med fint väder till, men tror ni inte det är mulet idag då?! Blir så less =P Men em blev rätt bra iallafall, låg i sängen med Simon och tittade på Nils Karlsson Pyssling, den ser man inte så ofta, men den är ju super mysig =) Finns så många Astrid Lindgren filmer som man inte ser så ofta, och allt är så himla bra!

Har ju gått några dagar sen jag skrev sist, och det har hänt en del. Började ju i tisdags med att jag tog bussen till Arlanda direkt efter jobbet, blev dock inte så mycket sovande som jag hade hoppats, så var en aning groggy när jag kom fram till Arlanda. Dock glömdes det fort bort när jag såg min Lina, lika snygg som vanligt stod hon där, och med precis lika mycket packning som vanligt =P Vi checkade in hennes väskor och sen var det dags för lite lunch, blev jättegod kyckling och en massa pratande. Supermysigt! Tyvärr gick tiden alldeles för fort och det var snart dags för LIna att gå igenom säkerhetskontrollen och lämna mig. Hon hade då ca 19 timmars flygning framför sig, plus 2 timmars väntetid i Bankok.

När hon försvunnit bort bakom säkerhetskontrollen så tog jag bussen in till stockholm C och sen tunnelbanan vidare till medborgarplatsen där jag köpte en glass och satte mig och väntade på mamma o pappa. När dom kom så blev det en öl, innan det var dags att gå ner till båten. Väl ombord så satt vi uppe på däck en stund och njöt av det fina vädret, men jag kände ganska snart att jag var rätt trött och gick ner till hytten och tog en lite power nap på en timme typ. Sen var det dags för middag. Supergod 3-rätters  =) Blev även lite öl och dans (mest för mamma o pappas del ) på kvällen innan det var dags att sova.
För nästa dag väntade en heldag i Riga, så var ju en fördel att vara utsövd. Efter en god buffefrukost var det dags att kliva i land, och med 27 grader och sol hela dagen så blev det en toppendag med mycket promenerande och lite ölpauser här och där. Var en jättemysig stad! Innan vi gick på båten igen blev det lite sprit inhandlat, och sen blev det hytten ett par timmar för min del igen. Hade lite grann från måndags natten att sova igen.
Denna kvällen var det buffe som gällde, med en massa god mat, faktiskt mycket bättre än vad många såna här buffeer brukar kunna vara. =)

Kvällen bjöd på lite öl och drinkar, pappa vann lite pengar på black jack och det blev ännu en väldigt trevlig kväll! Dock var det inget jättedrag så kvällen slutade rätt skapligt.
Torsdagen bjöd på sovmorgon innan brunchbuffeen. Eftersom det var fint väder även idag så spenderades em uppe på däck med att bättra på brännan lite, finns inget som är så effektivt som att sola uppe på däck på en färja, blåser ju så mycket så man känner inte att solen tar.

Väl hemma i Örebro igen var det bara hem och lämna väskan och sen tillbaka till jobbet igen. Kommer vara mitt andra hem nu några veckor framöver..

Nej, nu ska jag umgås med Simon lite, och snart laga lite middag.

Ha en trevlig lördag!


Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0