Sjuk??

Midsommarafton blev jätte mysig. Dock började det inte så bra, tyckte att jag hade planerat allt så bra, när jag hade skjussat grannarna till Lundby så tänkte jag att jag skulle handla på willys på vägen hem. Både det vi skulle ha till middag, men även passa på att storhandla lite, när jag ändå hade bil. Men icke, willys var stängt, coop extra var stängt, ica tybble var stängt, och även coop i brickebacken. Fan, ingen hade upplyst mig om att det inte finns några affärer öppna på midsommaraftons em. Fast pappa sa att det vet väl varenda människa, men inte jag. =P. Blev att leta fram lite kött i frysen, och sen hade Matilda potatissallad, så blev bara att handla lite dricka och chips på statoil, även frukost inhandlades. =)
Sen var det äntligen dags att åka till Sköllersta och hämta upp Matilda och Fabian, men sen kom nästa problem, matilda behövde cigg, och även mackarna ute på landet var stängda, mken tillslut hittade vi en öppen mack i Kumla. =)

När vi kom dit så var det uppehålls väder och vi började att grilla på en gång. Vi grillade nere vid vattnet, så samtidigt som maten blev klar så passade vi på att mata ankungarna tillsammans med Fabian, han tyckte det var superroligt! =) Måste också berätta att Fabian ahde slutat med blöjor, men det sker ganska många olyckor, och när vi höll på med maten så kissade han ner det sista paret byxor, så vi var ju tvungen att försöka få dom torra relativt fort, så vi la dem på grillen =P det blev dock inge bra, det blev hål på några ställen, och dom blev inte torra heller. Så det kan gå...
Vid 21 hade vi äntligen maten klar, men den var helt klart värt allt besvär. =) Sen blev det sängen för Fabian och vi tillbringade kvällen men att spela yatzi och äta chips!

När vi vaknde nästa dag så var vädret trist, regnade till och från hela förmiddagen och vid 12 åkte vi hem. Blev en storhandling på willys innan vi lämnade tillbaka bilen. Sen var det dags för mig att börja jobba.

Igår söndag var det ju äntligen fint väder ute, och dagen tillbringades vid plaskpoolen med matilda, Fabian, Molly, Verra och Leo. Avslutade sen med att grilla hemma hos oss.. En mycket mysig dag som resulterade i lite röda axlar och näsa, men det var det värt! Sen var det återigen dags för mig att styra kosan till jobbet för ännu en jobbnatt. Och inatt har vi verkligen jobbat, det har gått i ett hela natten!
Och till råga på allt har jag fått jätteont i halsen, kan knappt svälja. =/ bläää... hoppas att det stannar vid bara halsont, för mer sjuk har jag verkligen inte tid med den här veckan.. jobbar nämnligen rätt mycket...

Nej, nu blir det sängen en stund.. Simon borde komma hem snart tycker jag, han skulle sluta 16.  =)

Ha en fortsatt trevlig måndag! =)

Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0