Träningsförbud

Ja, har nu varit hos vårdcentralen idag, och det var precis som jag trodde. Har en förslitningsskada i knäna, så hon (läkaren) rekomenderade vila i 4-6v. Känns lite väl länge, men ska vila helt i 3 veckor iallafall, sen börja lite lugnt. Blir även en iprenkur i 10 dagar, för att vara säker på att det inte är en inflammation.

Efter vårdcentralen så var jag ner till skolan för att fixa lite på kontoret, blev även en liten tur till brickebacken med Emma för att hämta en nyckel.. Sen träffade jag Moa och åt lunch, det var väldigt trevligt, roligt att ses lite. Blir ju inte så mycket nu när vi har praktik, och hon kommer ha praktik ända fram till sommaren, medans vi kommer ha en 4veckors kurs i skolan efter den här praktikperiodens slut!

Efter lunchen var jag förbi Malla en sväng, hon fyllde år igår, och jag skulle egentligen ha varit där på fika efter praktiken igår, men både hon och jag var jättetrötta, så vi tog det idag istället. Blev bjuden på kladdkaka och glass! Gott, som alltid hos Malla.

Sen på em har jag och Simon varit över hos Werra, Molly och Leo och lekt en stund. Tog även med en massa grejer som dom ska ha när dom sover här i helgen, Leo och Molly alltså =) För imorgon ska vi hämta dom direkt på dagis och fritids, så för att werra ska slippa släpa dit säng, och bilstol m.m. så tog vi det nu. =) Molly är även rätt blyg just nu, så kändes bra att vara där nån timme idag, så hon fick vänja sig vid oss lite. Är lite nervös att hon ska bli jätteledsen och inte alls vilja följa med oss när vi kommer och hämtar henne. Men det går säkert bra! =)

Nu ska vi ta och äta lite, se lite film och mysa lite. Sen ska Simon åka iväg och jobba natt, och jag ska gå över till Matilda och dricka lite te!

Ha det så bra!
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0