Solbränd och utvilad

Nu är jag tillbaka i Eskilstuna efter en helg i Falun. Åkte ju upp i lördags em när Simon slutade jobba, var en väldigt varm bilresa men annars gick det väldigt bra... så fort vi kom ut ur Eskilstuna, fastnade i lite bilköer först på grund av å-varvet. :P

Söndagen ägnades åt att bara njuta av att vara ledig. Jag, pappa och Simon var en sväng till lugnet och sprang milspåret. Var typ ett år sedan jag sprang så långt som en mil sist (har fortfarande en hel del problem med mina knän), men det kändes helt underbart. Ingen smärta alls i knäna och eftersom jag hade sällskap så kämpade jag på trots min nu för tiden rätt taskiga kondition så hela passet kändes riktigt bra! Och då jag strechade ordentligt efteråt så slapp jag till och med träningsvärk ;)
Till middag blev det grillat, och efteråt blev det en runda minigolf uppe på lugnet. Precis innan vi skulle börja spela så träffade vi på en gammal granne där jag varit väldigt mycket barnvakt när jag bodde hemma. Vi blev hembjudna dit på fika efter att vi spelat klart, vilket var väldigt trevligt. Var många år sedan jag träffade dem sist. Och barnen hade blivit så himla stora, åren går helt klart fort :P

Då det igår bjöds på sol från klarblå himmel så tillbringades dagen i en solstol i mamma och pappas trädgård vilket resulterade i en rätt ordentlig solbränna (i mitt fall är solbränna samma sak som röd som en kräfta :P) men är iallafall härligt att ha fått lite färg.

Imorse skjussade vi pappa till jobbet vid halv 8-tiden, och sen åkte vi hemåt. Jag har varit ledig även idag, men Simon hade HLR-utbildning vid 12, så vi var ju tvugna att ta oss hemåt. Ett snabbstopp vid IKEA i västerås hann vi dock med, även om det inte blev nåt handlat. Var bara nyfiken på det nya IKEA, och det var verkligen stort! Ser fram emot att göra ett nytt besök i slutet av sommaren då vi har en del som skulle behöva inhandlas, men just nu saknas pengarna :P

Imorgon är det slut på ledigheten för den här gången, men jag har bara 5 arbetspass kvar innan det är dags för SEMESTER. Blir jobb onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag, och sen har jag en veckas semster :) En vecka kanske inte är så mycket, men det är första gången jag har betald semester så en vecka känns faktiskt helt ok :) Och vi kommer att vara borta hela veckan, åker till Skara på måndag morgon och sen kommer vi tillbaka på söndag. I Skara kommer vi visserligen bara vara i två nätter, men sen har vi inte riktigt bestämt vad som händer de följande nätterna. Det vi vet är att vi till helgen ska befinna oss i Uppsala hos Simons syster, så blir att lite långsamt förflytta oss uppåt, men vad som händer på vägen får vi väl se, känns skönt att inte ha allt planerat in i detalj ;) I Skara ska vi iallafall bo på camping och leka gärnet på Skara sommarland! :) Jag vet att vi inte har några barn, men jag lovar att på ett sånt ställe kan nog jag och Simon ha precis lika roligt som om vi vore barn :) Ska bli jättehärligt att bara komma iväg och få göra något annat än i vardagen. Lite kvalitetstid! <3

Nej, nu ska jag packa upp det vi haft med oss i helgen. När jag kom hem idag så åkte jag nästan på en gång ut till Linda, och jag kom ganska nyligen hem. Blev bjuden på supergod middag! Så är nog dags att sätta lite fart nu, för sen måste jag försöka somna tidigt eftersom jag imorgon börjar 7 :P Simon är i Stockholm tillsammans med pappa och ser på fotboll. De sitter på en pub och äter middag, dricker öl och tittar på Sverige-Finnland.  :)

Vad har ni haft för er i helgen?

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0