En helg i Mora

Har under helgen varit i Mora tillsammans med min kusin Linnea, målet med resan var att hon skulle få åka lite längdskidor inför tjejvasan som hon ska åka.
Vi åkte upp igår morse, men ett första stopp hemma hos mamma och pappa där Linnea åkte lite skidor tillsammans med pappa för att öva lite på tekniken. Jag passade under tiden på att ge Emil lite lunch innan vi åkte vidare mot Mora. Väl framme upptäckte vi att på de sista 6 milen vi åkte hade temperaturen sjunkit 13 grader, var minus 14.
Efter att ha handlat lite gott inför kvällen åkte vi till husvagnen för att packa in och sen gav sig Linnea ut på en skidtur till och jag och Emil tog en promenad. Dock var vi inte ut så länge då det var jäkligt kallt =P
Blev en trevlig kväll med pizza, chips och film.
 
Imorse när vi vaknade var det minus 19 grader ute och Linnea var inte så sugen på skidåkning, så istället packade vi ihop och styrde hemåt, med ett stopp för lunch hemma hos mamma o pappa.
 
Nu sover Emil, och jag ska strax slänga mig i soffan för jag känner mig en aningen mör efter ca 60 mils bilkörning på 2 dagar. Imorgon blir det ett sväng till farmor på förmiddagen, och på eftermiddagen ska vi besöka två förskolor för att kolla läget. Eftersom vi inte är från stan så har vi ju ingen koll på förskolorna, så måste kolla runt lite innan vi ställer honom i kö. =)
 
Hoppas att ni haft en trevlig helg!
 
KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0