Lördag

Ja, då var det helg igen, måste säga att det känns som att det hela tiden är lördag och söndag, men är väl antagligen inte så :)
 
I torsdags var vi ju på BVC på 8-månaders kontroll, och nu har mammas "lilla" älskling passerat 10 kg och väger nu 10 280g och är 70,8cm lång. Tror dock att ökningen till nästa besök inte kommer att vara lika stor då han blir mer och mer aktiv. Han har nu kommit på hur han ska göra för att ta sig framåt, än sålänge drar han sig bara, han orkar inte upp i krypställning än. Men nu är det väl bara en tidsfråga innan det är full fart här hemma och man inte får en lugn stund längre. Han har även börjat visa intresse för att resa sig mot saker, men är fortfarande lite för tung för att orka upp =)
 
Efter BVC besöket blev det lunch hemma hos mormor och efter det åkte vi hem till Amelie och Zack för lite playdate. =)
 
Igår var jag och Amelie nere på gymmet och tränade på förmiddagen. Vid lunch kom Leif och Siv på besök, emn jag hann tyvärr inte träffa dem så länge då det 14.30 var dags för jobb. Var en kväll med full fart, han knappt äta, men var ändå en rolig kväll. Även om det känns konstigt att jag snart ska tillbaka och jobba på "riktigt" så ska det också bli roligt. Saknar ju mitt jobb samtidigt som jag älskar att vara hemma med Emil. Bästa vore nog om man kunde jobba 50% och vara hemma 50% och ändå klara sig bra på lönen. =) Men ska ju iallafall bara jobba 3 månader, och sen blir det att vara hemma igen under sommaren, det känns skönt!
 
Nu vilar Emil lite middag, och när han vaknar så ska vi gå ner till Bitte och Agnes en stund för lite lek =) Ikväll när Simon kommer hem från jobbet så ska jag åka till farmor och umgås med henne lite under kvällen. Ska bli trevligt då det var några veckor sen vi sågs.
 
Hoppas att ni alla har en trevlig lördag!
 
KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0