Sjukstuga deluxe

Har varit en rätt jobbig helg. I torsdag blev även Emil sjuk, och i fredags feberkrampade han och Simon och han åkte ambulans in till sjukhuset. Jag som jobbade mötte upp när de kom och följde med upp till barnmottagningen. Efter att ha träffat läkare så fick vi åka hem, och resten av fredagen och hela lördagen och natten till söndagen bestod av 40-graders feber. Igår började feber sjunka lite och idag ligger den runt 38... Så nu hoppas vi att det har vänt.
 
Jag har jobbat hela helgen, och det i kombination med ett sjukt barn är ingen rolig kombination. Natten till lördag blev det inte mycket sömn, och kl 7 började jag jobba, så kände mig som en zombi hela dagen =P Fick iallafall smita lite tidigare och lördagsnatten blev lite bättre. 
Simons feber har hållt i sig udner helgen och han hostar nåt förskräckligt, så han har fått sova på soffan och jag och Emil har sovit i dubbelsängen.
 
Idag är jag ledig, men blir mest pyssel hemma. Måste dock åka en sväng till malmköping för att hämta ett papper hemma hos farmor, men mer än det händer nog inte så mycket.
 
Hoppas att ni haft en bättre helg än oss.  Nu är det en ny vecka och vi tar nya tag =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Simone

Usch så läskigt! Sen så känner man ju att man vill vara hemma själv när de är sjuka, och inte på jobbet!! .. Man vill ju ha full koll. Mår han bättre? Kram till er ❤

Svar: Ja, man vill verkligen inte vara på jobbet, man vill ju som sagt vara hemma och ha koll! Ja, nu mår han mycket bättre, bara lite hosta på nätterna kvar. Men blev en febertopp till natten till tisdag så då blev det vc, där det visade att han hade öroninflammation, så nu äter han kåvepenin.
Tack för din omtanke!! Kram
Cessan

2013-03-19 @ 20:49:05
URL: http://krypinhossimone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0