Besök i Stockholm

Vi har haft en riktigt bra helg! I fredags eftermiddag så tog jag och Emil tåget ti Stockholm för att sova över hos Lillemor och Liv. Emil tycker att det är roligt att åka buss och tåg så resan gick jättebra, även om han började vara lite trött på tåg när vi bytte från tunnelbanan till tvärbanan, men det berodde nog mest på att han var trött på att sitta i vagnen. 

Väl framme åt vi middag och sen lekte barnen en stund innan det var läggdags.  Läggningen tog en stund men till slut sov båda barnen och resten av kvällen ägnades åt vin och tjejsnack! Och efterrätt passade vi även på att äta när barnen sov :) fick jättegod päronpaj! 


Var så trevligt att ses igen och ha möjlighet att bara sitta och prata. Mycket värdefullt! <3

På lördagen så blev det lek hemma på förmiddagen innan vi tog oss ut för att äta lunch och sen blev det lite shopping och fika medan barnen sov middag. Sen var det dags för mig och Emil att ta oss hemåt.. Den tågresan var inte riktigt lika lyckad, men det berodde mest på att tåget var fullt så Emil var tvungen att sitta i vagnen hela tiden, vilket inte var så uppskattat! Men hem kom vi! 
På kvällen blev det pizza, lite godis och häng i soffan. Planen var att äta när Emil  somnat, och så han inte somnade fören vid 21.30 (såklart) så blev det lite sen middag.. 

Idag blev det 11km skidåkning på förmiddagen för min del och pulkaåkning för Simon och Emil :) på eftermiddagen har Simon jobbat och jag och Emil har varit inne och lekt och myst. 
Kvällen har jag spenderat framför tvn, och nu blir det snart sängen. Ny arbetsvecka imorgon.. Dock vara 3 arbetsdagar för mig då jag har semester torsdag och fredag. Då blir det skidåkning i Mora i dagarna 4, hoppas att det inte blir allt för kallt bara! :)

Hoppas att ni haft en härlig helg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0