Ännu en helg är slut!

Ja, då var det måndag igen imorgon då.. sitter och pluggar lite nu, men ska snart sova. Blir två tuffa veckor nu med praktik måndag till fredag, och sen helgen imellan så ska jag jobba natt mellan lö o sön på mitt jobb.. Är ju påsk så blir bra med pengar. =) Men praktiken är så rolig, så känns inte så betungande. =)

Helgen har varit toppenmysig, med mamma o pappa på besök. Igår så var pappa och jag ute och cyklade i det fina vädret! Dom hade med sig min cykel som jag köpte före jul, men som stått hemma i Falun tills nu. Så nu äntligen fick jag prova den, det är en racer, så den ska användas till träning... Var riktigt skoj faktiskt, går så himla lätt om man jämför med en vanlig cykel, man kommer väldigt fort fram utan att ta i så mycket! Blev en runda på 25km, men kändes verkligen inte som att det var så långt! Ska springa samma runda på torsdag, och jag är rätt säker på att det kommer bli hundra gånger jobbigare!! =P Hoppas bara på fint väder, då blir passet mycket lättare...
Kanske ska ta en kort på min fina cykel imorgon och lägga upp, tycker den är jättefin =P
Sprang även 1 mil innan mamma o pappa kom, så blev en mycket bra träningsdag! Sen fortsatte dagen med god mat, lite öl och vin, godis, trevligt sällskap, och en bra film!

Idag har jag och mamma varit och handlat lite blommor, bland annat till balkongen, så nu är det väldigt fint där ute... Tycker det är lite trevligt med blommor, det ger en trevlig stämning. =)
Sen var vi ute och sprang en liten sväng jag, mamma o pappa.. (simon var hemma och fixade lunch tills vi kom tillbaka. =D) Men det var riktigt tungt.. kändes att det var femte löppasset den här veckan, plus ett på cykel..

Sen har jag varit duktig och tagit tag i pluggandet inför tentorna i LM-hantering och LM-beräkning. Känns bra att ta tag i det så här tidigt.. tycker att det är rätt roligt faktiskt. Gillar ju matte, så är väl därför jag tycker att det är roligt!

Nej, nu ska jag sova... Imorgon har jag praktik 14.30-22... och tänkte att jag skulle springa på fm.... Veckans träningsschema ser ut så här:
måndag: 1 mil
torsdag: 2.5 mil
lördag: 1 mil

Inte för att nån är intresserad kanske, men kändes bra att skriva ner det. =P

Mamma och pappa hade även med min klänning jag ska ha när det är bal om några veckor, den är fin tycker jag, även om den är väldigt enkel! =)

Sov gott! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0