Turkiet 16/8

Ja, idag har vi bokat en resa, så den 16 augusti åker jag och min älskling till Alanya, turkiet i 2 veckor. Ett tre stjärnigt hotell precis vid stranden, med frukost för 4500/pers. Det tyckte vi var ett rätt så bra pris, speciellt eftersom det är för 2 veckor. Ska blir riktigt härligt, vi behöver verkligen de veckorna att bara vara tillsammans. Och jag har längtat så länge efter att åka utomlands, efter att få ligga och njuta av solen, dricka öl och bara vara. Shit vad jag längtar! Bara knappa 2 månader kvar, men det kommer gå jättefort, för jag har en jätterolig sommar framför mig först, med det bästa sommarjobbet man kan ha. Så allt känns väldigt bra just nu! =)

En annan sak som är både bra och dålig är att det verkar inte som att det finns något jobb för simon i Norge. Han fick mail från sin kontaktperson idag, och hon sa att det i princip inte fanns några undersköterske jobb alls, men att hon skulle återkomma om det dök upp nåt, men att hon inte kunde lova något. Så nu blir han nog hemma, (vilket är den bra saken) men han kommer ju inte tjäna alls lika bra, och han har ju i nuläget inget jobb för sommaren. Lite jobb kommer det ju alltid att finnas i almby, men det känns ju lite osäkert att inte ha något schema att gå på. Men han ringde igår till avd 19 på mälarsjukhuset i eskilstuna (akutpsyk) där han har hört att dom alltid behöver folk, och han ska imorgon dit på intervju. Dom hade inge schema att ge honom, men de behövde tydligen folk på timmar, och det är ju bättre än ingenting, då kan han ju kombinera med att jobba i almby. Så jobb kommer det ju att finnas, men som sagt, man vill ju gärna ha ett schema så att man kan planera något =P

Han har iallafall fått sitt skattekort nu, och har även skickat in det, så nu borde han snart få sina norgepengar, och det är väl på tiden! =)

Idag har det varit en slappardag. Sov till 12, sen satt jag vid datorn rätt länge och slöade, vi bokade även resan. Sen på em så åkte jag och Simon iväg och spelade minigolf, det är så roligt. Dock så vann Simon, fast bara med 3p, så nästa gång vinner jag =)
Sen ikväll så är Niklas här, vi har grillat, samt varit ute till marieberg en sväng oc köpt ett mobilt bredband till mig. Jag skulle ju flytta med det vi har här hemma, men eftersom simon nog kommer bli kvar här, så kan jag ju inte göra det längre, så det blev det att skaffa ett mobilt.

Bröllopet i lördags var underbart! Dom var himelskt vackra och festen var riktigt lyckat! Ska ta och lägga in bilder någon dag, har dom fortfarande kvar i kameran.

Ska gå ut och vara lite social tror jag. Och sen blir det nog en tidig kväll, så att man kan uttnyttja solen imorgon, och sen på em blir det att åka tillbaka till Eskilstuna. På torsdag blir det första jobbnatten, scaaaary! =P Men det blir nog rätt bra! =)

Kramhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0