Tröst och uppmuntran

Vissa dagar så känns allting så himla bra, jag älskar min utbildning och praktik, jag mår bra i mig själv, känner att jag åstadkommer någonting både när det gäller min träning och min utbildning. Sen så finns det dagar som idag då jag istället känner mig rätt så värdelös, och det finns ingen speciell anledning, utan det bara kommer. Hör oftast ihop med att jag är trött och sliten, men tiden finns liksom för att hinna sova. Vill så gärna att folk ska tycka att jag är duktig, och jag vill så gärna ha ett jobb nu när jag är klar! Och jag är rätt säker på att folk tycker att jag är duktig, och det ordnar sig säkert med jobb, så jag vet ju själv att det inte finns någon anledning att känna så här, och ändå så gör jag det! Så här känner säkert alla människor, inget som jag är ensam om, men kände att jag behövde skriva av mig lite...
Det som är bra, är att jag vet att imorgon är en NY dag, då jag inte kommer att känna så här! För jag har väldigt få såna här dagar, vilket gör att jag säkert är lyckligt lottad, men när de väl infinner sig så är det ändå jobbigt. Men imorgon är en ny dag med praktik, och jag älskar faktiskt min praktik och längtar tills jag får chans att jobba på riktigt, så har väl inte så mycket att gnälla över! =)


Här är min tröst, kände att jag behövde unna mig något idag! =)


En annan sak som hände nyss som gjorde mig varm i hjärtat var att vi fick en flaska vin av Claire och Johan. Det var inte vinet i sig (är iof alltid gott med vin ;) ), utan tanken! Visst, vi har varit hundvakt ett par dagar åt Molly, men jag tycker inte att det är jobbigt, utan bara roligt, så blev väldigt glad! Är glad att jag har Claire som vän <3


Nu ska jag dricka te och äta choklad, samt göra lite skolarbete, sen blir det sängen! Det tär på kroppen att gå upp 5.30.

Ber om ursäkt för ett lite deppigt inlägg, men kände att jag behövde få ur mig lite, och Simon är på jobbet... så då fick det bli bloggen! =)

Ha det så bra!

Kramar


Kommentarer
Postat av: måna



Hej vännen,

Vissst är det fint att veta att man hittat sin

rätta plats i livet. :)Trots det så finns dagar

det dagar som är bättre än andra...så är livet!

Ofta hänger det ihop med att man är trött,osv..

Du gör och har gjort en stor prestation, som

både pluggar och jobbar. Fattar inte hur ni

orkar ?? Visst ni är unga, men iaf...!!

Prestationsångest är inget som du behöver !!!

Du ÄR BRA !! Tro på det och ge dig själv kredit !

Jobbet kommer sen´! DET löser sig !!Onödigt

att oroa sig både nu och sen´! ;)

Bästakramar till dig, från

mig =)

2010-10-20 @ 19:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0