Sjukstuga och 5-månaders besök på BVC

Jag har sedan i söndags varit jätteförskyld, men mår idag mycket bättre. Hade gärna gått på fika hemma hos Amelie och Zack idag tillsammans med de andra mammorna, men eftersom jag hade lite ont i halsen imorse så tänkte jag att det är väl lika bra att vara hemma idag också, så att jag inte smittar de andra bebisarna. Sen fick Emil feber här på förmiddagen, så hade inte kunnat gå iallafall. Hans feber skulle kunna bero på tänder, men kan ju även vara så att han blivit smittad av mig, så bäst att vara hemma och avvakta.
 
Igår var det dags för nytt besök på BVC. Han väger nu 8640g och är 64,7 cm lång. Nåt som är säkert är att jag har gått om mat till honom iallafall, det kan man inte klaga på. Är så glad att amningen har fungerat så bra och att den fortfarande gör det. Hoppas att det fortsätter fungera bra nu och att det går smidigt att trappa ner amningen samtidigt som man trappar upp vanlig mat =)
Det var även dags för vaccination igår, men denna gången klarade han sig väldigt bra, fick lite feber tidigt på kvällen, men vid sängdags var den borta och han var inte heller speciellt gnällig, så skönt att slippa alla biverkningar efter, är jobbigt nog att se honom så ledsen när de sticker honom. Nästa BVC-besök är vid 6 månader och det är då dags för ett nytt läkarbesök =)
 
Kanske borde ta och passa på att göra lite nytta när han ändå sover, vet ju inte hur resten av dagen kommer vara om han nu är sjuk. Antingen så sover han mer eller mindre hela dagen, eller så är han vaken och gnällig. Det visar sig, men jag kanske borde få i mig en macka då jag fortfarande är hungrig efter frukosten, och sen ska jag fortsätta gå igenom bröllopsbilderna =) kanske bjuder på några flera senare...
 
Ha en fin dag! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0