Praktikplatser! =)

Idag fick vi äntligen reda på vart vi ska vara på våran praktik.. för min del blev det 5 veckor på medicin avdelnig 95 på usö, och sen 2 veckor på Olaus Petri vårdcentral.. Jag är riktigt nöjd med platserna, sen finns det såklart många fler platser man skulle vilja vara på, men man kan ju inte vara överallt, så man får vara nöjd! Jag ser sjukt mycket fram emot praktiken, samtidigt som det självklart känns skrämmande.. Då ska vi ju göra allting som vi tränar på KTC nu, på riktigt, på riktiga människor... inte bara på dockor.. Kommer vara läskigt när man ska ta sitt första venprov eller sätta sin första PVK eller kateter.. Men det är första gången för alla nångång, så det är bara att ta det lugnt och försiktigt så kommer det att gå bra, tror jag iallafall!

Imorgon bär det äntligen av till Mora... med första stoppet i Falun,.. Kommer dit redan vid halv ett, så blir lunch med Fredrik i stan först.. Ska bli trevligt! =)
Nej, sova kanske är en bra ide.. är helt slut, men går nog på överskottsenergi.. =P

Sov gott! Och ha en trevlig helg!
Uppdaterar igen efter helgen!
kramkram

Kommentarer
Postat av: Lina

hej vännen! varför ska du åka till mora? när går du ut på praktik? /Lina

2009-02-27 @ 22:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0