Tiden går så fort!

Jag vet inte vart dagarna, veckorna och månaderna tar vägen. Tyckte nyss det var sommar, och man jobbade typ varje natt. Tyckte nyss det var augusti och man såg fram emot 7 veckor praktik. Nu är det en och en halv vecka kvar av praktiken, sen är man tillbaka i skolan igen. Praktiken har varit toppen, jag älskar verkligen praktik. Är ju där man lär sig hur det verkligen är att vara sjuksköterska. Den här perioden har verkligen varit lärorik, har lärt mig sjukt mycket. Börjar känna att jag verkligen snart är sjuksköterska, man får ta så mycket eget ansvar, och får göra så mycket på egen hand. Bara ett år kvar i skolan nu, sen är man ute i arbetslivet med en utbildning som jag älskar. Jag VET att jag valt helt rätt, och det känns så himla skönt. =)

Håller på o tvättar just nu, var nyss hos frisören också. Hon klippte mer än jag hade önskat, för att det var så slitet, men blev riktigt nöjd. Och kostade bara 200, så dit kommer jag gå fler gånger, nära och bra också! =)

Praktik ikväll 14-22 och 6.45-16 imorgon, så missar utgången på strömpis. =( Men sen är jag ledig HELA helgen, fre-sön. Ska bli riktigt skönt, har då "jobbat" 7 dar i rad. I helgen blir det Stockholm med mamma, vi ska bo på hotell och bara ta det lugnt. Ska bli jätteroligt, var länge sen vi gjorde nåt bara jag och mamma.

Nej, nu blir det lite plugg innan det är dags att åka ner till praktiken. Får ta buss idag, då Simon försov sig och var tvungen att ta cykeln. Men han skulle cykla ner till stan och ställa den vid sjukhuset efter jobbet, så att jag kan cykla hem ikväll när jag slutar. Bussarna går så sällan, så är mycket skönare att cykla, speciellt när jag ska upp tiiidgt imorgon. =P

Ta hand om er!
Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0