Dålig nattsömn + spinning = bra kombination??

Natten till idag var inte en av de bättre, Emil sov oroligt och vaknade mitt i natten och ville inte somna om igen. Men tillslut, efter mat och runtbärande av både mamma och pappa så kunde han äntligen komma till ro igen.
Han vaknade sen vid halv 7 och jag hade lovat att ta honom så det var bara att stiga upp. Halv 7 är ju iof en väldigt bra tid och jag är väldigt glad och nöjd att han sover till halv 7, men idag kändes det lite motigt när vi både kom i säng ganska sent igår, plus nattvaket. Dock hade vi även idag shiftbyte vid 8.30 och jag fick sova 45 minuter till, de där extra minuterna betyder mycket! =)
 
Trots den extra lilla powernapen kände jag mig inte ett dugg peppad på att gå på spinning klockan 11.30, men jag hade ju bokat så var bara att pallra sig dit! Kände mig i början väldigt matt och lätt illamående, men det släppte ganska fort och eftersom det var ett så himla bra pass (samma som i måndags) så var det lätt att hitta fokus. Så är nöjd och stolt att jag tog mig iväg på träning och det kändes mer än bra efteråt! =)
 
På eftermiddagen efter att Simon gått till jobbet så promenerade jag och Emil ner till stan för att fika med Elise. Var jättelänge sen vi sågs (innan Emil föddes) så var roligt att ses! =)
 
Nu ikväll har jag inte gjort så mycket, iallafall inte sen Emil somnade. Hade en massa tankar på vad jag borde gjort, men fastnade här vid datorn så blev inte så mycket gjort. Och nu ska jag ta och gå och lägga mig alldeles strax då jag behöver alla timmars sömn jag kan få inatt då det vankas nattjobb imorgon natt. Ska jobba på neonatal, där jag jobbade som undersköterska sommaren för 2 år sen. Har inte jobbat där sen januari 2011 så känner mig väldigt ringrostig och är faktiskt nervös inför passet. Men blir säkert bra när jag väl kommer dit. Ska iallafall bli väldigt roligt också, då jag saknat jobbet! Men som sagt, gäller att sova ordentligt inatt, och har även blivit lovad en rejäl sovmorgon imorgon, vilket kan behövas eftersom jag inte är van att jobba längre =P
 
Tog förresten kort på nappburken och på min nya jacka förrut som jag skulle lägga upp, men precis när jag skulle lägga in dem på datorn så dog kameran, så de kommer imorgon istället. Skulle visserligen kunna ta med mobilen istället, men nu får det vänta tills imorgon!
 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0