Vad lite motion kan hjälpa

Var på så dåligt humör hela förmiddagen igår, vi har det lite kämpigt hemma just nu då jag försöker få Emil att börja dricka välling. Planen är nämligen att sluta amma inom kort, men skulle vara så mycket lättare om han drack välling innan vi slutade, så att jag kan trappa ner amningen. Men vi är inte helt överens på den punkten, han bara kinkar och vill inte dricka ur flaskan, men jag kämpar på. Vet ju att det bara är en fix ide han fått, det går ju bra att dricka vatten ur flaskan. Och verkar inte heller som att han tycket vällingen är äcklig, för han spottar inte ut den, men ska ändå testa att köpa nån annan sorts välling idag och se om det går bättre. =)
Och det tär väldigt mycket psykiskt att hålla på o bråka vid varje mål så här, så jag var inte riktigt på topp igår. Men bestämde mig tillslut att ta en långpromenad med Emil i vagnen. Dock hade jag missat detaljen att det regnade ute, men det upptäckte jag inte fören vi väl var ute, så då fick det väl regna! Och den promenaden gjorde mig mycket gott!! Vi var ute och gick 1 timme och 20 minuter och jag var på mycket bättre humör när jag kom in, dock en aning blöt och kall men vad gör väl det =)
 
Idag är det lite annat väder ute och vi ska strax ta på oss ytterkläderna och promenera ner till stan. Har en bok jag måste lämna tillbaka på biblioteket, och sen har jag några ärenden på stan att uträtta. Behöver till exempel köpa en farsdags present till pappa då de kommer på besök i helgen. Kanske ska försöka få några julklappar inhandlade också, vore ju skönt att få det klart i god tid för en gångs skull. Men kommer säkert springa på stan dagarna före jul, precis som vanligt =) Men man kan ju försöka iallafall!
 
Hoppas att ni får en fin dag!
 
KRAM

Kommentarer
Postat av: Simone

Jag har ett litet tips, som du kan testa om du vill; prova att ha lite grötpulver blandat med vatten, istället för välling eftersom att han känner igen grötsmaken. Sen successivt kan du prova att blanda gröt pulver och lite vällingpulver, och sedan öka vällingpulver tills det bara är bara välling!

Svar: Tack så mycket! Det ska jag testa!! Dock är vårat största problem just nu att han vägrar ta flaskan i munnen ens. Inatt ville han överhuvudtaget inte suga. Ända gången han verkligen dricker, är i samband med måltid... Men ska testa det med grötpulvret bara jag får honom att vilja smaka. Trodde att han skulle vara mer intresserad inatt då han faktiskt drack ca 40 ml till maten igår, då borde han ju komma ihåg att det faktiskt var drickbart, men icke! =P
Cessan

2012-11-19 @ 21:25:36
URL: http://krypinhossimone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0