När ska han få vara frisk?

I onsdags fick Emil hög feber igen, och igår kväll krampade han igen. Denna gång var jag ensam med honom då Simon var på kryssning, och fy, det var det värsta jag varit med om.. Men denna gång varade det bara i 1.5 minut, åkte dock ändå in till akuten för att få träffa en läkare, kändes skönt att nån hade kollat på honom, eftersom jag sen skulle vara ensam hela natten.
Febern har idag fortsatt vara jättehög, men efter ett besök på barnmottagningen så fick vi nu "diagnosen" halsinfektion orsakat av virus, så nu blir det alvedon och ipren var 3:e timme för att han ska få i sig mat och vatten. Han måste ha superont i halsen, mitt lilla hjärta... När han inte ens vill ha välling, då är det nåt som inte är bra..
 
Emil sover sen ett par timmar, eller ja, egentligen har han sovit mer eller mindre hela dagen, med undantag för när jag väckt honom för att försöka ge mat eller dricka...
 
Nu har Simon precis kommit hem, och nu blir det strax sängen. Man vet ju aldrig hur natten blir eftersom Emil sovit hela dagen.
 
Imorgon är det återigen dags för jobb, och jag har då 4 kvällar på rad. Skulle ju jobbat ikväll men lyckades få byta så jag jobbar söndag istället.
 
Hoppas att ni har en trevlig fredagskväll!
 
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0