2013

Tänk att ännu ett år har gått, att det nu är 2014. Kan inte riktigt fatta vart tiden tar vägen, Emil blir ju liksom 2år i år, helt galet! Tänkte att jag skulle skriva några rader om året som har gått, inte så mycket, men kanske några av de lite större händelserna...
 
I början av året var jag och Simon på vår bröllopsresa, några månader efter själva bröllopet. Det var en superhärlig resa till Bad Gastein i Österrike. En massa skidåkning blev det, men även god mat, öl, klarblå himmel och solsken (i alla fall en dag) och ostörd nattsömn. Emil var under dessa dagar hos mina föräldrar, och inte gick det nån nöd på honom inte. Det var nog vi föräldrar som tyckte det var jobbigast! =)
 
I Mars gick Simon på 3-månaders föräldraledighet och jag gick tillbaka till jobbet på akuten. Första 1,5 månaden kantades av sjukdomar av alla de slag, bland annat de första två omgångarna av feberkramper. Sista 1,5 månaden av Simons ledighet höll de sig friska och njöt av all ensamtid de fick! :)
 
I maj fyllde Emil 1 år vilket firades stort av all släkt och vänner. Själva födelsedagen tog mamma semester och vi tillbringade dagen på parken Zoo vilket uppskattades mycket av Emil.
 
Drygt en vecka senare (30 maj) så föddes Emils kusin Minna, nästan den beräknade dagen. Underbaraste, sötaste lilla Minna. Emil tyckte till en början bara att hon var något konstigt som bara låg där, och han blev väldigt svarsjuk så fort mamma höll i Minna. Men ju äldre hon blir desto mer fascinerad av henne är han och snart kommer de kunna ha så roligt tillsammans!
 
Under sommaren var jag återigen mammaledig och sommaren bjöd på en massa underbara tillfällen. Vädret var ju helt fantastiskt så den mesta tiden spenderades i lekparken, och vissa dagar på stranden. Under Simons semester så passade vi på att träffa alla i familjen. Firade midsommar i Dalarna med min familj, tillbringade sedan några veckor i Örebro (uppdelat på några tillfällen). Emil tog sitt premiärdopp utomhus i Tisaren tillsammans med farmor! Under sommaren så lärde även Emil sig att gå, och oj vad stor han blev helt plötsligt.
 
I augusti kom nästa stora förändring, det var nu slut på föräldraledigheten och Emil skolades in Stensborgsgatans förskola. Inskolningen gick otroligt bra och Emil trivdes från första stund. Han tyckte på en gång att det var roligt att vara där och det var endast under en kort period under hösten som han blev ledsen vid lämningen, annars så har han enbart varit glad över att komma dit. =)
I samband med att Emil började förskolan så var det ju även dags för mig att börja jobba, och den 2a september började jag jobba på ortopedmottagningen. Trivs verkligen kanonbra, är ett väldigt annorlunda jobb mot akuten, men jag känner att jag börjar komma in i det rätt bra nu =)
I samma veva som jag fick mitt nya jobb så skrev Simon på för en fast tjänst på kirurgen.
 
Har under hösten kommit igång väldigt bra med träningen och då framförallt löpningen. Har hittat en ny underbar träningskompis och vän i Simone, och hon är den som ska ta åt sig äran för att jag verkligen har tagit tag i träningen. =)
 
Annars har det inte hänt så himla mycket under hösten, det har tagit mycket kraft och energi att komma in den här nya vardagen, och Emil har under hösten varit sjuk flera gånger i väldigt hög feber och feberkramper.
 
Året avslutades med en underbar julhelg tillsammans med alla dom vi älskar, och nyår firades ju som jag skrev i inlägget innan med min fina familj!.
 
Önskar er en väldigt god fortsättning och jag hoppas att vi får ett underbart år 2014.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Simone

Åh tack! Du är en precis lika underbar träningsvän och vän. Jag är så glad att jag träffat dig och att du står ut med mig och peppar mig ;) Det här året ska vi bli både starkare och snabbare!

2014-01-01 @ 22:29:31
URL: http://krypinhossimone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0