Riktig vinter!

Ja, det är väl det minsta man kan säga när det nu har varit över 10 grader kallt i flera dagar, undantagsfall igår när det faktiskt var riktigt behagligt ute! Som det är idag så vill man ju knappt sticka ut huvudet utanför dörren, helst vill man ju bara ligga i soffan under en filt och dricka varm choklad. Men tyvärr är det ju inte alltid man har möjlighet till det, både i måndags och idag har jag jobbat, och därmed varit tvungen att trotsa kylan och sprungit runt mellan pensionär. Men det är trevligt det också, men jag föredrar när det är varmt och behagligt ute. Imorse ringde dom 7.20 och väckte mig, jag som sett fram emot en sovmorgon, men tji fick jag... och som alla som känner mig vet så har jag väldigt svårt att säga nej, så det var bara att pallra sig upp. :P

Efter jobbet så har jag försökt att ta tag i plugget lite, men det var segt... Man har kommit av sig lite efter ett par veckors ledighet, men det var välbehövt. =) Slutet av höstterminen var det lite mycket, men man klarade det, och nu har man förhoppningsvis samlat lite ny energi så man är redo för en ny termin. =)
Jag har svårt att fatta att vi redan gått ett år, är ju helt sjuk vad tiden gått fort, tyckte det var nyss vi började. Och nu ska vi få börja med en massa roliga saker :D Vi ska få lära oss ge injektioner och ta venprover m.m. Vi ska även läsa medicin igen, vilket är betydligt intressantare än vetenskapsteori och psykologi som vi läst denna termin :P Tyvärr så är inte psykologin riktigt avklarad än, då vi har tentan nästa vecka, men snart så =)

Ja, det har ju även blivit ett nytt år, och det gamla avslutade vi med att ha maskerad i Näshulta hemma hos John och Madde. Dagen började med att vi blev hämtade av John och Madde här i Örebro vid 11-tiden, sen bar det av hem till morfar och Kristina för nyårsmiddag. Hela släkten var med, var mysigt att träffa alla barnen igen, dom är så härliga, tycker det är synd att jag träffar dom så sällan bara... Men har ju ändå blivit betydligt mer sen vi har börjat umgås med John och Madde regelbundet. =)
Sen åkte vi hem till John och började förbereda kvällen, korkade upp och bytte om till våra utstyrslar. =) Senare blev det lite tacos och ännu mer att dricka... på tolvslaget blev det champagne som jag och Simon köpte när vi var i Paris =)
En mycket trevlig kväll var det iallafall. =)

Jag måste be om ursäkt för att bloggen är så tråkig, men design är inte riktigt min grej, men jag jobbar på det, så vi får väl se om jag lyckas :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0