En fundering...

Tänkte på en sak idag när jag åkte hem från skolan.. Hur saker kan kännas så himla främmande, och skrämmande. Man har svårt att sätta sig in i hur det kommer vara då, och har svårt att tro att man kommer vara i den situationen nångång, men sen när man väl är där så är det så naturligt... Ta till exempel att plugga på universitet, det hade jag jättesvårt att tro att jag skulle klara av, för det känns så så himla stort och vuxet, men nu har jag snart läst 1.5 år, och det går strålande. Visst är det tufft ibland, men inte värre än att man klarar av det!
Och nu funderar jag rätt mycket på det här med barn och så... jag längtar massor efter att skaffa barn, är min högsta önskan liksom! Men ändå har jag svårt att tänka mig in i situationen, att tänka mig att jag har ett barn på riktigt, som är mitt, skapat av mig. Men det är väl kanske det som är meningen, att man inte ska veta riktigt... Men är rätt säker på att det kommer kännas bra och naturligt när jag väl står där! (vilket blir om några år, när jag pluggat klart, så ni kan vara lugna =P ) samma sak med giftemål... jag älskar min Simon massor, massor, massor, men har väldigt svårt att tänka mig som gift, som fru... Men det är väl normalt... tiden ska väl ha sin gång, och man kommer väl känna sig redo när tiden är inne.. Men tror ändå att man aldrig kan känna sig 100% redo och trygg innan man testar nåt, det gäller allting! För man har ju ingen erfarenhet av det, men när man väl är där, då kommer allt kännas perfekt!
Hmm, blev lite egna tankar där... man tänker alldeles för mycket ibland..

Annars så pluggas det för fullt inför tentan på fredag, bara den kvar nu..Längtar tills stunden då man går ut ur bunkern på fredag em och är klar med tentan och hela den här skitveckan... Ska bli så skönt...
Efter tentan tar jag och Simon tåget till Eskilstuna... Jag ska träffa Anna på kvällen, och Simon ska tillbringa den med John..Sen på lördan ska vi fira Kristina som fyller 65.. och sen på kvällen blir det lite öl hos John. Blir trevligt! =)


Nej, nu ska jag plugga lite till.. Sen ska jag baka scones till Greys =)


Ha en trevlig kväll!

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0