Hittat rätt =D

Har varit rätt mycket nu sista dagarna, med praktik hela helgen, plus seminarie uppgift att göra till seminariet vi hade igår. Sen är man rätt trött när man kommer hem från praktiken, på ett helt annat sätt än när jag jobbat på mitt vanliga jobb. För man är så uppe i varv hela tiden, och vill hinna vara med överallt och se allting. Men måste säga att det verkligen är super kul, och att jag verkligen känner att jag valt rätt utbildning, det är det här jag vill göra i framtiden. Är så kul att vara på ett sjukhus, att jobba i ett team med en massa personal. =)
Jag går med en toppenhandledare som låter mig öva på allt så fort tillfälle ges, och har fått sätta flera PVK (infarter), fått ge injektioner, ge sondmat, ge mediciner och en massa annat. Är verkligen spännande! Shit, skulle kunna vara där dygnet runt! =)

Idag har jag varit och hälsat på hos Verra.. Ska ju ta hand om hennes 8månaders dotter när dom ska åka på kryssning om några veckor, det ska bli jättemysigt! =) och gick jättebra idag när jag var där, så är inte så orolig... =)

Nej, nu ska jag ta o sova, ska vara på USÖ imorgon klockan 7, så om jag ska hinna sova ordentligt så att jag är pigg och glad imorgon så är det nog dags att styra kosan mot sängen snart!

På lördag så kommer mamma och pappa och hälsar på, det längtar jag efter! =) Och på fredag så ska jag och Simon gå på "dejt" ;) ska äta middag på stan och sen gå på bio. Ska se "män som hatar kvinnor", böckerna är ju kanonbra, så har höga förväntningar på filmen! Ska bli mysigt att göra nåt speciellt bara vi, är så lätt att man fastnar i vardagen.. tiden går ju så himla fort..



Här har vi satt PVK i skolan, fast på plastarmar! Är mycket roligare på riktigt! =) och man är riktigt stolt när man lyckats! =)


Nej, sova var det!
Sov gott! <3


Kommentarer
Postat av: måna



Underbart att höra att du hittat rätt! Är du en Florence Nightinggale? Var sak har nog sin tid...men det är kul att trivas på jobbet! Hörde att du var hos H-I...och nöjd som bara den!

Roligt att få besök..synd vi åker bort.Hälsa till dem!

Hoppas dejten var trevlig...;)

2009-04-03 @ 22:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0