När ska plugget ta slut?

Känns som att det inte finns nåt slut, inget ljus i tunneln. Har suttit och skrivit på grupparbetet idag, satt mellan 12.30-16.00, och det känns som att vi inte kom nånstans typ... Men det gjorde vi väl, men vi fick inte ner så himla mycket på papper, utan det blev mest disskussioner omkring patientfallen. Det är svårt att veta hur dom vill att man ska göra, och svårt att veta hur man ska använda litteratur och även skitsvårt att få tag på littertur! Men skam den som ger sig och vi tar oss sakta med säkert framåt. Ska fortsätta imorgon, och hoppas då verkligen att vi blir klara, för resten av vecka måste jag ta tag i den individuella uppgiften som ska vara inne på fredag! Uppgifterna tar liksom aldrig slut... och sen är jag fortfarande arg på mig själv för att jag har den där j**** omtentan nästa vecka, i läkemedelsberäkning, pga ett fruktansvärt fånigt slarvfel. Men fördelen är väl att jag inte behöver plugga nåt, bara repetera lite...

Jobbade inatt, så är lagom trött nu, blir tidig säng imorse. Blev bara 4 timmars sömn på fm innan det var dags att åka till skolan för plugg. Men Simon ska på fotboll ikväll, så då ökar ju oddsen att jag kan somna tidigt. Ska försöka sova innan han kommer hem...

I torsdag så kom det en massa folk hit, först kom mamma o pappa, och sen droppade Ola, Elis och Marit in också. Trevligt trevligt! Dock åkte alla utom mamma vidare på fredag morgon, pappa o Ola skulle cykla Vänern runt, och Elis och Marit skulle på någon orienteringstävling söderut.  Men mamma stannade iallafall hela helgen, det var mysigt! Fredagen spenderades på Marieberg, och sen på kvällen var det avtackning av gamla styrelsen och invigning av den nya, med toppengod mat hemma hos Malin. Vi lekte lekar, umgicks och åt en massa! Mycket mycket lyckat! Åkte dock  hem tidigt eftersom mamma var här.
På lördagen tog vi en sväng ner till stan, och på kvällen grillade vi, drack gott vin, tittade på Robinson och spelade kort!
Söndag så gick karlarna i mål och det blev lite mat innan dom styrde kosan hemåt.
Tänkte sen ha en lugn skön hemmakväll, men så blev det ju inte då en från jobbet ringde och frågade om jag ville jobba natt. Men blev iallafall lite filmtittade och pizzaätande innan det var dags att åka till jobbet.

Ja, det var min helg i stora drag! Hoppas att ni har haft en trevlig helg! =)

Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0