Positiv!

Sådär, nu ska det bli ändring, har haft en breakdown idag, men har nu efter ett samtal med pappa bestämt mig för att jag ska försöka se allting positivt, istället för att se allt svart som jag gjort nu på slutet! Det har varit mycket i skolan och så, men ingen anledning att deppa ihop, inget blir lättare för det! Ser man saker positivt så brukar det mesta bli lättare! =) Smart va?! Enkel logik!

4 dagar kvar till Stockholm Maraton, jag har ångest samtidigt som jag på något konstigt sätt ser fram emot det! Jag vet att det kommer bli tufft, det är väldigt långt och jag kommer vara trött och ha ont i ben och knän. Men det är det här jag har tränat för, och det är ju det här jag tycker om. Jag tycker om att känna stoltheten över att ha klarat av det! Är nog ett av mina största ögonblick, när jag sprang in på Stockholm Stadion, efter 4.2 mil, och ser löparbanan framför mig som leder till mål! Den lyckan och glädjen är unik, och man glömmer fort hur man har slitit. Det är Stolthet!
Denna gång har jag mer träning i bagaget, men även lite strul med benhinnor och blåsor på fötterna. Men jag vet att när jag står där på startlinjen på lördag så kommer jag att göra mitt bästa, och känner jag mig själv så kommer jag dra mig för att bryta, för envis är något jag är!!


Kommentarer
Postat av: måna

Snälla söta du....

.. tjänar du på att måla upp allt jobbigt framför dig..som stora hinder. Det suger bara mer energi att oroa sig, för allt möjligt. Beta av en sak i taget...gör så gott du kan, i stunden.Lätt att säga..men svårare att genomföra...men det duger gott!! Var inte så kritisk mot dig själv!!

Du är jätteduktig!

Hoppas nu att du kan genomföra loppet efter egen taktik och som du vill..Jag önskar verkligen er båda lycka till!

kramar

2009-05-27 @ 19:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0