Enda skolveckan passerad...

... Nu är det 7 veckors praktik som gäller. Dock har dom ändrat på mina praktikplatser, så ska vara 2v på akutmottagingen på USÖ, följt av 5v på HPÖ (hud, plastik, öron). Lite besviken på att jag inte fick vara på läkargruppen, men tror att det här blir bra, och jag är rätt glad att slippa åka till lindesberg i 2v som jag skulle ha gjort från början. =) Ser iallafall väldigt mycket fram emot praktiken, det ska bli riktigt skoj! Så klockan 9 på måndag kommer jag stå nere på akutmottagningen och möta min handledare och de andra som ska vara där samtidigt. Wiie! =)
Har haft en vecka med rätt tråkiga föreläsningar den här veckan, har även haft några KTC-lektioner, och det är iallafall intressanta...

Nollningen är ju i full gång, och den är den största anledningen till att jag inte hunnit skriva här, det har varit lära känna kvällar med speed-dating, 5-kamp, togaparty, wolleybollturnering m.m. Togapartyt i onsdags var riktigt roligt, blev dock senare än planerat och även mer alkohol än jag tänkt.. Så på torsdagen blev det inte så mycket skola som det borde ha varit. =P

Har även en inneboende hos oss just nu, Sandra heter hon och har precis börjat läsa till sjuksköterska. Hon går i min brors klass... =) Hon har inte hittat nån bo, så hon bor här tills vidare. =) Det funkar kanonbra, hon är jättetrevlig, och att få lite extra pengar är ju aldrig fel. =)

Nej, nu ska jag kramas lite med simon, sen är det snart dags att åka till jobbet igen. Men ska försöka skriva lite mer imorgon!

Hoppas att alla har en trevlig lördagskväll, det ska jag ha, även om jag ska jobba! =p Känns faktiskt roligt att gå till jobbet, trivs så himla bra =)

ciao ciao!


Kommentarer
Postat av: måna

Hej vännen,

Även om du blev lite besviken till en början, över att praktikplatserna ändrades, ska du se att det blir jättebra i slutänden.

Slippa Lindesberg gjorde ju ändå inget ! USÖ måste vara bättre ! Cykelavstånd :)

Vi har ju inte hunnit prata om hur d gick för dig på tjejmilen....

Ha´d bra. Vi hörs en annan dag

kramar / Måna

2009-09-06 @ 14:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0