Jobb i kvadrat

Ja, man kan ju säga att det är vinter på riktigt iallfall, även om jag kan tycka att minus 20 är lite i kallaste laget, men iallafall skönt att det är vinter, hellre 20 minus än 10 plus och regn.

Ja, nu har det varit några dagar med riktigt mycket jobb. Jobbade ju natten till nyårsdagen, nyårsdagens kväll, delad tur på lördagen och kväll på söndagen. Tänkte sen att jag skulle vara ledig några dagar, men så ringde de från hud och plastik igår på fm och frågade om jag kunde jobba natten. Vill ju få in en fot där, så det ville jag ju inte tacka nej till! Så då blev det en jobbnatt till, men nu ska jag vara ledig till på fredag, då jag ska jobba natt i Almby.

Sen på lördag så blir det avskedsfest för några kompisar som tar examen nu i januari. =) 80-tals tema skulle det tydligen vara, hm, har ingen aning om vad jag ska ha på mig, är så dålig på det där med temafester, kommer aldrig på nåt bra att ha på mig.. =/

Idag kommer Claire tillbaka till Örebro, ska hämta henne och Johan vid stationen klockan 17. Ska nog ta en sväng på stan innan dom kommer.. har en del saker jag skulle behöva. Skulle ha åkt ner till stan igår, men det blev inte riktigt så, tiden räckte inte till =P

Imorgon ska jag och Claire plugga, ska skriva en presentation inför våran redovisning av PMet som vi ska ha på seminariet på torsdag. Ska även skriva en opponering på ett av de andras PM.. Känns lite tungt att det redan är dags för skola igen, känns som att man skulle behöva några veckors ledighet till för att vila upp sig.. Visserligen har jag väl mig själv att skylla då jag helt själv valt att jobba rätt mycket under dessa "lediga" veckor. Men samtidigt känns det som ett bra tillfälle att tjäna ihop lite pengar när man inte har så mycket schemalagd skola..
Men det är bara att bita ihop, och hoppas på att sommaren kommer snart! =)

Annars så känns allting rätt bra, känner mig rätt nöjd med mina jobbinsatser under jul/nyår, känner att jag ugåtts mycket med min älskling, och det behövde vi. Är så lätt att man bara skynda på när det är vardag, man gör allt som måste göras, men man glömmer lätt bort att man behöver ägna lite tid åt varandra för att må bra.. Så det har blivit många mystimmar framför tvn, bara att sitta nära och hålla handen laddar batterier.
På nyårsafton jobbade vi ju, men jobbade iallfall tillsammans, och även vi fick hångla på tolvslaget! Och det viktigaste var att vi var tillsammans, sen att vi tjänade en massa pengar samtidigt känns bara som en bonus.

Nej, nu tror jag att jag ska ta och röja upp lite.. damsuga upp lite granbarr (snart åker den ut, den barrar som bara den ) plocka lite och sen ta bilen ner till stan.

Är lite seg, men känner mig ändå rätt fylld med energi, på nåt konstigt sätt, känner att jag har lust att göra saker, ta tag i saker. =) Så lika bra att ta tag i städningen, för dom känslorna brukar inte hålla i sig så länge =P

Hoppas ni haft en underbar jul och nyår och jag önskar er nu en GoD Fortsättning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0