Fartfylld helg

Då är man tillbaka i vardagen igen, sitter på jobbet. Just nu är det rätt lugnt, är mitt i mellan matningarna, men det är ändå en hel del barn, så det är roligt! Älskar verkligen mitt jobb, det är så himla roligt, så är inte så tungt att gå till jobbet. Däremot var det lite tungt att lämna Örebro idag, önskar att det här jobbet låg i Örebro istället, eller att vi bodde i Eskilstuna, för allt skulle vara perfekt om hemmet, simon och jobbt vore ungefär på samma ställe.

Var iallfall riktigt skönt att vara hemma några dagar nu, åkte ju hem redan i onsdag em, och åkte tillbaka idag, så det var väldigt härligt. Men som sagt, var lite tungt att lämna.
Helgen har varit väldigt aktiv, men helt underbar. Fredagen börjades med att jag tränade, städade och fixade på fm, sen vid 14 så gick jag och hämtade Fabian på dagis, och vi blev ute och lekte några timmar. Spenderade kvällen hemma hos Claire, satt och snackade hela kvällen/halva natten, drack vin, och åt jordgubbar. Riktigt välbehövligt, då vi ses så sällan, det är verkligen kvalitetstid!

Lördag morgon så fick jag sova, då vi gjort upp att vi skulle gå upp tidigt med Fabian varsin morgon. Gick väl upp vid 9 ungefär, och efter jag fått i mig lite frukost så tog jag med mig Fabian till Willys för att handla det sista, medans Simon fick chans att damsuga lägenheten, vilket är mycket lättare utan en 4-åring som gärna hjälper till. Sen blev det att fixa och förbereda inför middagen, för Fredrik fylde 20år, så skulle vara födelsedagsmiddag på em. Mamma och pappa dök upp vid halv 1, och hjälpte till! =)
Middagen var väldigt trevlig, och vi fick äntligen träffa Fredriks flickvän Jessica, från USA. Supermysig tjej, de var väldigt söta ihop, och jag hoppas verkligen att dom får det att fungera, trots avstånd m.m. Till och med språkskillnaderna gick väldigt bra, disskussionerna flöt på fritt, och alla verkade ha trevligt!

Idag har vi varit ut till hjälmarbaden tillsammans med mamma och pappa. Tyckte att Fabian skulle få se något annat än plaskis, och jag hade lust att komma till ett riktigt bad, dock var det rätt mycket folk, så var en aningens trångt, speciellt när man har en liten vilde med sig! ;)


Så sammanfattningsvis så har helgen varit helt underbar, men jag känner mig lite sliten, ska bli väldigt skönt att få sova imorgon. Man sover ju inge vidare när det är så här varmt heller, så det gör väl sitt till tröttheten. Men jag har iallfall en underbar pojkvän, som lät mig ta sovmorgon idag också, trots att vi gjort upp att det idag var min tur att gå upp tillsammans med Fabian. Han tyckte jag behövde sova eftersom jag skulle jobba inatt, och det gjorde att jag istället kunde sitta uppe en liten stund och mysa med honom i soffan igår kväll. När jag visste att jag inte skulle gå upp supertidigt, och sen vara vaken ett dygn. <3 Han är bäst! <3


Tog vädligt dåligt med bilder i helgen, i fredags hade jag inget batteri i kameran, i lördags glömdes det bort, blev endast ett fåtal bilder tagna, och idag när vi åkte och badade så glömde jag kameran hemma. Men kan lägga upp några bilder från i lördagskväll imorgon när jag är hemma hos mormor! =)

Hoppas att alla har haft en bra helg, och att ni nu sover gott!

kram och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0