Saknad!

Ja, här sitter man på jobbet igen, verkar som att jag typ inte gör nåt på mitt jobb, men vi har det rätt lugnt just nu. Men hade ett par nätter i början av veckan då jag typ inte satt ner på hela natten. Så det är ju väldigt olika från natt till natt. Inatt har jag 2 barn på min sal, och båda sover inne hos sina föräldrar, ska hjälpa till med lite matning senare inatt, men just nu är jag rätt sysslolös. Finns inte så mycket att fylla på heller, så då hamnade jag här!

Idag har känslomässigt varit en rätt jobbig dag, har haft så mysiga dagar hemma hos farmor och farfar, och sen igår när jag kom tillbaka till Eskilstuna så bar det nästan direkt iväg till jobbet. Sen idag när jag vaknade, då längtade jag verkligen hem, hem till min säng, till min lägenhet, till mina saker, men framförallt hem till min Simon. För även om vi förra sommaren inte sågs speciellt mycket, han jobbade på dagarna och jag jobbade nätter, men det fanns ändå de där små stunderna man sågs. Man åt middag tillsammans inbland, några nätter i veckan fick vi sova tillsammans, och om inte annat så sågs vi några minuter på jobbet, när den ena slutade och den andra började sitt pass. Det längtar jag efter, jag längtar efter vardagen med Simon igen, för hela våren har varit så annorlunda, så nu vill jag ha allt som vanligt igen.

Men trots att jag känner så, och det är ju självklart olika från dag til dag, så trivs jag ju så bra på jobbet här, så det vill jag ju inte sluta med. Är nog bara så löjligt barnslig så jag vill ha ALLT! ;) OCh det går faktiskt riktigt bra att bo hos mormor också, vi håller sams, och allt flyter på bra. Hon är så himla snäll och gör allt för att jag ska ha det bra! Vet inte hur jag ska kunna tacka henne nog för all hjälp jag har fått den här sommaren! <3


Det är inte bara Simon jag saknar, jag saknar även Claire väldigt mycket. Vi är så vana att ses nästan varje dag, och om vi inte ses så pratar vi iallafall i telefonen nångång under dagen. Och prata i telefon skulle vi ju kunna göra nu också, men det blir liksom inte riktigt av. Båda jobbar natt, så man vill inte riskera att väcka den andra, och då blir det inte att vi hörs av så ofta. Men vill iallafall att hon ska veta att jag saknar henne! <3 Och det är inte så långt kvar på sommaren, sen så är det sista rycket som gäller innan vi är färdiga sjuksköterskor! Fan vad vi är bra! =)


Nu ska jag gå en sväng på avdelningen och kolla om det är någon som behöver hjälp med något, och sen har jag snart en matning! Hoppas att alla har en trevlig fredagskväll!

Imorgon kommer förresten Anna hem igen! =)

Kramkram


Kommentarer
Postat av: Claire

Jag saknar dig oxå min vän =) JÄTTE MYCKET!! <3

2010-07-18 @ 12:31:47
URL: http://clairee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0