Ännu en underbar dag!

Då sitter man här igen då, även idag med lite hettande hud, fast idag är jag inte alls lika bränd som igår. Idag var jag faktiskt så smart så att jag smörjde in mig med solkräm, och det var nog tur för mina axlar! =)
Det enda på kroppen som är brännt idag är armarna, så det är ju bra att jag byter kroppsdelar iallafall! För ute har jag varit stora delar av dagen, även om jag sov fram till 11. Mollyt vaknade strax innan Simon kom hem vid 7, så då tog han upp henne och skulle väcka mig när han ätit frukost och ville gå och lägga sig. Men vid 9 kom han in och sa att nu sover Molly igen, så du kan få sova en stund till, vilket jag var rätt nöjd med. Så sov jag och Molly fram till 11 och då åt vi lite banan innan vi gick ut och lekte med Mathilda och Fabian! =)

Vid 1 väckte vi Simon och sen åt vi pastasallad ute gården. Molly var inte överförtjust i pastasalladen, så hon plockade ut det som var gott, i princip bara skinka! ;) Efter en stunds lek på gården så började Molly vara trött och gnällig och det blev en flaska välling och sängen. Och trött var hon uppenbarligen, för efter 1.5 timme ( typ 16.15) så tyckte vi att hon sovit nog och fick väcka henne. Fast nog var hon svårväckt alltid, så hon måste ha varit riktigt trött. För att hon skulle piggna till lite så gick vi ut och mötte upp Matilda och Fabian och gick med dom till affären. Där köpte vi glass, till barnens stora förtjusning. Dock tyckte Fabian bara att det var intressant med glass tills efter vi köpt den, för sen tyckte han att den var för kall och gav bort den till Simon! =)
Sen blev det lek på Jennys gård en timme ungefär innan det var dags att gå hem och fixa lite mat. Sen blev det bad för Mollys del, för skitigare unge kan man leta efter. Hon har ju varit ute både idag och igår, och igår var hon för trött för att bada. Hon var arg när jag stoppade i henne i badkaret och hon var arg när jag tog upp henne. När jag tog upp henne var hon mest arg för att jag precis hade tvättat hennes hår.

Sen så gick vi hem till Molly där mormor och Leo väntade. Jag och Simon gick sen hem och grillade och drack ett par öl. Efter maten blev det kortspel, och nu är det snart dags att sova. Imorgon ska vi åka till Odensbacken och handla lite på Jacobssons möbler, har ju presentkort på 1800kr där sen vi köpte soffan! Alltid roligt att handla gratis! Passar bra när man inte har så mycket pengar!

Nej, sovdags var det!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0