Jacobssons möbler

Idag saknar jag solen! Jag som tänkte att jag skulle fortsätta jobba på brännan, men tji fick jag!

Vaknade redan vid halv 8 av att Simons telefon ringde, det var jobbet som ringde. De ville att han skulle jobba, men det ville inte han så han tackade nej ;) Men efter det så kunde jag inte somna om igen, låg dock kvar och drog mig ett tag, det är inte helt fel! Man får ju passa på när man är ledig! =)

Åkte ner till skolan en sväng för att önska praktikplatser inför höstens praktik, vi går ut 4 veckor det första vi gör när skolan börjar. Var sista dagen att önska idag, hade helt förträngt det innan tentan, och när tentan var gjord och jag gick förbi och skulle fixa det, så hade alla lärare gått hem, så fick bli idag istället.

När jag kom hem igen så blev det lite frukost, sen tog vi bilen ut till Odensbacken för att göra ett besök på Jacobssons möbler. Vi hade ett presentkort på 1800kr där, sen vi köpte soffan. Och vi hittade ett jättefint vitrinskåp som hade kostat 2800, men som nu var nersatt till 1795kr. Passade ju alldeles utmärkt, så det tog vi med hem. Då kom vi till nästa problem, hur skulle vi få med den hem??? Våran bil är ju rätt liten =P Dom som jobbade där tyckte vi skulle ta den på taket, då vi hade tackräcken låg i bilen, men när vi skulle sätta dit dom på taket, så upptäckte vi att det var sönderrostat (hade inte testat det sen vi fick det av pappa förra helgen) så det blev att fälla sätena och lägga in det i bagageluckan så långt in det gick, och sen låta luckan vara lite öppen. =) Det gick strålande! =)

Innan vi åkte från odensbacken så delade vi på en pizza, för magen började säga att den var hungrig! Gott var det!



Nu håller Simon på att sätta iop vitrinskåpet och jag sitter här. Jag ska strax gå ut till tvättstugan och se om det går att boka en tvättid, dom har bytt bokningssysytem idag, så ska se om dom är klara. Sen blir det att börja se över vad jag ska ha med mig för kläder i sommar, och även börja packa ner. Är ju bara 2 dagar tills jag åker. Visserligen så kommer jag hem redan på måndag en snabbis då jag ska till sjukgymnasten på tisdag morgon, men vore ändå skönt att få med mig det mesta. Så att jag har allt jag behöver på plats. =)

Tänkte lägga in lite kort sen från helgen, blev inte jättemånga tagna, men några iallfall!

Är mysigt att ha några dagar med Simon då vi egentligen inte gör så mycket, utan gör det som faller oss in. Pratade igår om att åka iväg och spela minigolf idag eller imorgon, det vore mysigt! Minigolf är roligt! Blir nog tajt att hinna idag, men imorgon har vi inget planerat, ska nog ner på stan en sväng tror jag. Skulle behöva köpa lite strumpor, har väldigt få, brukar mest använda Simons, men han blir nog inte så glad om jag snor med mig dom till Eskilstuna! =P

Ska ta och göra nåt vettigt nu!

Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0