På tåget till Örebro

Har upptäckt ännu en fördel med mobilt bredband, jag kan nu surfa när jags sitter på tåget, utan att behöva betala nåt extra för det. Fånigt, men ändå ganska kul, och jag har ändå ingen bok med mig att läsa, så då kan jag lika gärna surfa lite. =)

Jobbade ju inatt med, det var lika lugnt som natten innan, men natten gick ändå förvånansvärt fort, och föräldrarna på "min" sal var riktigt trevliga, så natten gick faktiskt väldigt fort. Och inatt var jag inte alls lika trött som igår natt, och det var också lättare att cykla hem, igår morse var jag så trött så att jag knappt visste hur jag skulle ta mig hem, men idag gick det lättare. Men jag är inte sams med min nya cykel, inte alls. Vill så gärna ha tillbaka min gamla, den var så bra, men den lär jag ju aldrig få se igen. Jäkla tjuvar, håll er till era egna saker!

När jag kommer fram till örebro så kommer älsklingen min och hämtar mig vid stationen, sen är det bara att åka hem och byta om, och sen bär det av ner till Gustavsvik camping till mamma och pappa. Där blir det grillning, vin och säkert ett och annat kortspel, jag håller dock alla mina tummar och tår att vädret bättrar på sig, att alla fula moln försvinner och att solen lyser hela kvällen. Så som det verkar ha varit igår, jag har ju min midsommar idag, så vill också ha fint väder. Igår så sov jag ju hela dagen, så märkte inte så mycket av det fina vädret. Men skulle tydligen bli fint väder imorgon och på måndag iallfall, det tycker jag om. På måndag skulle det tydligen kunna bli upp till 30 grader. =)

Nu börjar det kännas rätt bra på jobbet ändå, börjar känna mig lite mer bekväm i lokalerna och i det "vanliga" jobbet med bebisarna. Sen har det ju varit väldigt lugnt, så jag har ju fortfarande inte fått in några rutiner för stressiga situationer, men det kommer väl det också. För jag hoppas verkligen att det vänder snart, för det är inge kul när det är så här lugnt, natten blir så himla lång när man inte har något att göra.

Nej, ska ta och kolla runt lite på nätet innan jag är framme, ska byta tåg i Arboga om en liten stund, och sen så är det inte långt kvar. Går så himla fort att åka, det är skönt! =)

Hoppas att alla har haft en trevlig midsommar! Min börjar nu! =)

Kram och hej // Cecilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0