Trevlig Midsommar

Midsommarafton idag då.. jag själv har dock bara varit uppe sen halv 5, förstår inte hur jag kan vara så trött. Brukar ju alltid vakna vid 16 tiden, men när jag inte vaknat vid halv 5 så kom mormor och knackade på dörren och frågade om jag levde. =P Och levde gjorde jag ju, även om jag var helt slut. Och det tog nästan en timme + en dusch innan jag var någorlunda människa igen. Om jag ska vara så här trött efter varje jobbnatt, då blir det en jobbig sommar, men förhoppningsvis så blir det bättre när man kommer in i jobbet.
Var iallafall en väldigt lugn natt, inatt med. Tycker att det kan få vända snart, är faktiskt rätt tråkigt när det inte finns något att göra, plus att man blir ju så trött också när man bara sitter.
Eftersom det var så lugnt och vi bara hade barn på ett rum, så var vi 2 stycken undersköterskor som hjälptes åt på det rummet, så helt på egen hand har jag ju inte jobbat inatt heller, men jag går iallfall inte bredvid någon längre. =P
Får se om det dykt upp något mer barn under dagen idag, det brukar tydligen kunna hända lite saker så här när det är storhelg, får nästan hoppas på det.

Har precis ätit midsommarmiddag iallfall, bestående av matjesill, hackat ägg, försk potatis, gräddfil och prinskorv, och snart så vankas jordgubbar till efterrätt! Vi har till och med slagit på stort och köpt svenska jordgubbar, trots att dom kostade 50kr/litern.

*******

Men goda var dom, har precis ätit jordgubbar och grädde, men både jag och mormor var så mätta, så vi har hälften kvar.. blir nog att äta några innan jag ska åka sen.. Är 1.5 timme tills jag måste bege mig till jobbet igen. =) Är ju roligt på jobbet, men idag känner jag mig så seg, så det känns lite drygt att åka iväg igen. Speciellt eftersom det är så lugnt. Och sen när det är så himla fint väder på midsommarafton, hur ofta händer det liksom?? Men bara att bita ihop, jag får ju en massa pengar iallfall! =)

Nu ska jag ta och bre mina mackor inför inatt, och sen ta och sätta mig på balkongen och läsa ut min bok. Sen blir det att packa ihop datorn och mina grejer, eftersom jag ska åka till örebro imorgon direkt när jag vaknar. Tåget går 14.07, men mormor skulle skjussa mig till tåget, så att jag får sova lite längre!

Hoppas att alla har en underbar midsommar!





Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0