Funderingar

Nu har jag iallafall varit iväg och tränat, och precis som jag skrev så känns det väldigt bra så här efteråt =)
Nackdelen med att träna är att man hinner tänka så mycket, och så var det verkligen idag! Är väl kanske inte bara idag, tankarna har funnits där sista veckan eller nåt, men allt kom upp till ytan idag under träningen. Är mest funderingar på framtiden, på det här med jobb och boende. Jag är (som alla som känner mig vet) en person som vill ha allting klart NU, som har lite svårt med ordet tålamod och det visar sig verkligen nu. Jag har sökt ganska många jobb, har sökt på typ 7 annonser på arbetsförmedlingen, samt ringt en del samtal direkt till avdelningar. Men kommer ta rätt lång tid innan jag får reda på hur det blir med de här jobben jag sökt via annonserna, så kanske borde börja ringa runt till avdelningar lite mera aktivt, samtidigt som jag verkligen skulle vilja ha iallafall ett av jobben jag sökt på annons. Men ska nog ta och iallafall ringa till några avdelningar imorgon! Så får vi se om det ger något!
Jag är så avundsjuk på alla de i klassen som redan fått jobb, även om de säkert sökt många fler jobb än jag, så jag får väl skylla mig själv lite.. Men svårt och veta hur mycket man ska söka, och vart man ska söka...

Sen finns det ju ett litet område till som tankarna snurrar rätt mycket kring, vilket är det här med boende.. Vi planerar ju att flytta till Eskilstuna i februari, så letar allt vad vi kan... ska på visning på några lägenheter imorgon, men tror inte att det kommer bli något av det.. En av dem vill vi verkligen ha, men det är "först till kvarn" och tror att den kommer att vara tagen redan innan vi hinner dit o kolla.. men har vi riktigt tur så kanske det går vägen... sen ska den ju vara fin också, men den ligger iallafall väldigt bra! =)

Nej, nu har jag iallafall fått skriva av mig lite, så nu ska jag göra nåt vettigt istället.. Fixa lite med uppsatsen kanske, eller skriva på den där seminarieuppgiften som skulle ha varit inne i måndags :S






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0