Helg spenderad i Malmköping

Efter att praktiken var slut i fredags så packade jag och Simon in oss i bilen och åke mot Malmköping där vi skulle spendera helgen hemma hos min farmor och farfar. Var ett tag sen vi sågs, och jag behövde ändå åka till Eskilstuna för att hämta hem mina cyklar, så då passade vi på att tillbringa en helg hemma hos dom. Dom bor så mysigt lite utanför samhället i ett sommarstugeområde, fast dom bor där året runt! =)




På fredagskvällen blev det bara att ta det lugnt, satt och pratade en massa och god mat! =)


På lördagen så hade dom en del arbetsuppgifter som att måla vindskivor på taket m.m. Åt mig hade dom inte så mycket så jag slappade rätt mycket, var helt slut efter veckan som varit, så hade en del sömn att ta igen! Tog mig iallafall ut på en löparrunda, även om mina rundor nu för tiden inte är så långa. Rättare sagt så får jag för min sjukgymnast bara springa 20 minuter, men är väl bara att lyda, för jag vill ju bli bra!

Till middag så åt vi surströmming, precis lika gott som vanligt! =)

Efter maten (och även efter en dusch, vilket är välbehövligt när man har ätit surströmming och ska träffa folk som inte har varit med och ätit) så tog jag min lilla bil och åkte till Ärla för att träffa Linda. Var riktigt trevligt att träffas igen, är nån månad sen sist. Var där några timmar och drack te, pratade samt myste och lekte med hennes söta barn. Hon hade även 2 väldigt söta hundar som även dom fick lite gos! =)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag blev det lite mer jobb för Simon, för farmor har några fågelholkar sitter uppe precis i kanten av deras tomt, och dom behövde rensas och fixas i ordning inför nästa års fåglar!


Simon i full fart med att plocka ner en fågelholk




Gos med farmor och farfars hund prinsen! =)


Nu ska jag ta och sätta upp våra nya gardiner som vi hade beställt. =) Sen blir det sova tidigt så jag är laddad inför en ny vecka med praktik!
Simon är iväg och spelar badminton och tennis med Johannes, dom skulle spela till 22, så troligtvis så sover nog jag innan han kommer hem, men det visar sig. Skulle behöva somna tidigt! =)


Vad har ni haft för er i helgen??


Kramar


Kommentarer
Postat av: Claire

Guuuuud vilken söt vovve. åååh den ser ju ut som en stor björn ju! haha

2010-09-05 @ 21:22:48
URL: http://clairee.blogg.se/
Postat av: måna



Vad roligt att se hur din famor o farfar bor !

Vilken rar plats !

Visst är det bra att de kan passa på att få ett o annat gjort, som är svårt för dem att göra på egen

hand. Snällt av Simon att hjälpa dem =)

Och hunden...är ju lika söt , han ! ;)

2010-09-06 @ 18:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0