Bit ihop

Idag har varit en sån där dag då nånting känts fel. Magkänslan säger att det är nåt som inte känns helt bra. Problemet är bara att jag inte vet vad som är fel. Jobbet är jätteroligt, och allt har gått bra idag, men ändå kändes det som att jag kanske är på fel plats. Eller egentligen så tror jag inte det, för jag tycker att det är jätteroligt, men handlar nog mer om att jag är så rädd att andra ska tycka att jag inte är bra nog. Att de tänker att hon passar ju inte riktigt här. Vissa dagar känns det jättebra och jag känner att det här kommer bli skitbra, att jag kommer trivas kanon i personalgruppen och på arbetsplatsen. Sen finns det här dagarna som den här, då inget egentligen är fel, utan jag känner mig nog bara lite ensam. Eftersom det är så många som slutat så har de som är kvar blivit väldigt tajta, och jag tvekar inte på att de kommer släppa in oss nya som börjar nu, men det tar kanske lite tid... Och det tillsammans med att jag inte har mina närmaste vänner omkring mig gör att jag känner mig lite ensam. Och tillråga på allt så är inte Simon hemma heller, utan han jobbar kväll, så jag kunde inte få en kram när jag kom hem heller...

Men samtidigt som jag känner så här, så är jag rätt säker på att det kommer att kännas mycket bättre imorgon när jag kommer dit igen. För det här är egentligen första dagen jag känner så här, och min handledare (som jag nu gått med 2 dagar :P ) sa upp sig förra veckan, och är allmänt less på hela arbetsplatsen, och jag tror att det smittar av sig en del. Samtidigt så är han en väldigt duktig sjuksköterska, så det är bra att gå med honom, men just idag var jag kanske lite extra känslig.. :P
Är väldigt trött så ska se till att sova ut ordentligt imorgon då jag inte börjar förren 14. Så när jag är utvilad så känns det säkert mycket bättre! :)

Nu blir det middag, och mys med tända ljus :)



Hoppas att ni har haft en bättre dag än jag :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Tora

Det där kommer du fixa galant, är helt säker på att du gör ett jättebra jobb! Du får inte ha för stora krav så här i början. Det tar ju tid att komma in i något nytt! Men förstår känslan som du har. Att man trivs fast oroar sig för lite vad andra tycker och liknande. Men jag tror på dig =) Även fast vi inte umgåtts mycket alls egentligen saknar jag dig här! Kram T

2011-02-23 @ 20:48:12
Postat av: Lina

Alla känner vi så ibland. Jag tycker du är inne i rätt banor på ditt tänk, tar alltid tid innan man lär känna varandra på riktigt och känner den där gemenskapen. Zurich vännen, mer säger jag inte ;) Låt allting ha sin gång så kommer det lösa sig ska du se, dock måste man få ha några dåliga dagar emellanåt också! Förresten, jag ska till Stockholm i april och stanna en hel vecka. Då borde vi försöka ses :) stor kram på dig gumman! du är grym som påbörjat ditt riktiga jobb!

2011-02-24 @ 15:25:56
URL: http://linamariasblogg.blogspot.com
Postat av: Anna

ja det tar alltid ett tag innan man kommer in i nagot allt tar sin tid men man maste fa ha daliga dagar oxa! och kanna sig nere. Ingen kan ju heller begara att man ska kunna allt pa en gang :) ny stad nytt jobb nya mojligheter du kan gora och vara hur du vill!!! Men jag gillar dig precis som du ar!! saknar dig vannen sa dalig timing att jag lamnade etuna nu.. :( pusss

2011-02-25 @ 11:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0