Första dagen som sjuksköterska

Lovade ju er en rapport från min första dag på nya jobbet! Hade bara hunnit jobba någon minut innan det första trauma-larmet kom, och sen har allting bara rullat på i ett fasligt tempo. Hemkommen så är jag väldigt nöjd med dagen, men en aning förvirrad efter all information jag fått och av alla nya intryck. Är riktigt skönt att jag inte börjar fören klockan 12 imorgon, så jag slipper iallafall gå upp klockan 5.20.

På förmiddagen imorgon så ska jag åka och hämta nycklarna till nya lägenheten, eftersom det inte blev av i fredags. Sen blir det en sväng förbi nya lägenheten för att kolla läget, slå på frysen, mäta fönster m.m. innan det är dags att åka till jobbet. Har först utbildning mellan 12-16, och sen kvällsjobb fram till 21.30

Nu ska jag strax krypa ner i sängen och sova, trots att klockan bara är strax före nio, men känner att kroppen ligger en del back med sömn och energi, och lika bra att fylla på medans man har chansen!




Kram och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0