Skräckblandad förtjusning

Nu är jag på plats i Eskilstuna. Har precis ätit en supergod middag bestående av rotmos och fläskleg, och fruktcoctail till efterrätt :)

Så nu är jag proppmätt och sitter här och funderar på morgondagen! Ska verkligen bli jätteroligt att äntligen få börja jobba, men samtidigt känns det jätteläskigt. Men det hör väl till! :P

Packningen fortsatte idag, så nu börjar det vara ännu lite bättre ordning bland kartongerna. Har även skrivit en lista på saker som Simon ska göra under veckan. Så när jag kommer hem på torsdag ska det i princip bara vara lite småplock kvar! Längtar så till flytten, ska bli så roligt att få plocka upp allting i en ny lägenhet. Att få köpa nytt och få fixa till! Det är så roligt att göra det hemtrevligt och få pyssla och dona. Och även fixa till lite bra ordning på allting. Har slängt så otroligt mycket skit nu när jag packade, så borde inte finnas så mycket kvar, men ändå blev det många kartonger :P
Samtidigt som det ska bli väldigt roligt att flytta, så känns det konstigt att vi ska lämna Örebro! Kommer sakna mina vänner där massor, framförallt min Claire. Vi som umgåtts nästan varje dag i 3 år, kommer inte kunna ses lika ofta längre.. det känns väldigt tråkigt!!
Men vi fick iallafall avsluta dessa 3 år med en underbar resa till Thailand som vi ALDRIG kommer att glömma!!







Nu ska jag ta och läsa lite i min bok och förbereda mig mentalt inför morgondagen! Ska även ta och bre några mackor att ta med till förmiddagsfikat! Sen blir det att sova tidigt då klockan ringer på 5.20 imorgon =/ Blir mycket bättre när vi flyttat sen, för då kommer vi bo jättenära sjukhuset :)

Skriver igen imorgon kväll och då har jag nog en del att berätta om första dagen på mitt jobb som sjuksköterska :)

Vad har ni gjort i helgen?

Kram Cecilia


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Lycka till på jobbet! Det kommer att gå jättebra, låt det ta lite tid att komma in i allt! :)

kram

2011-02-07 @ 12:09:43
Postat av: Denise 21 mamma till Kevin 5

Hoppas det gått bra för dig idag :)

2011-02-07 @ 19:36:31
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0