Dagarna går...

... ja, om dryga veckan så är vi inne i augusti och vi är inne i den sista "riktiga" sommarmånaden. Den här sommaren har gått otroligt fort, fast det gör i och för sig de flesta somrarna, speciellt när den i princip endast består av jobbande.... Men är så här långt ändå väldigt nöjd med min sommar! Både så gillar jag mitt jobb väldigt mycket, och tycker fortfarande att det är roligt att gå dit, även om jag börjar känna mig lite sliten, men det kommer oftast över mig när jag kommer hem från jobbet. Tex så slocknade jag 45 minuter idag när jag kom hem, riktigt skönt med power nap. En annan sak som gjort den här sommaren bra är att vi verkligen försökt utnyttja all ledig tid, både till att umgås med varandra, men även med att hitta på saker med vänner och familj. Dä känns det inte alls som att jobbandet förstör sommaren på samma sätt. Vi passade även på att utnyttja våran "enda" semestervecka till fullo, vilket betyder mycket så här i efterhand!
Sen har vi även bokat en rminisemester i september. Jag bestämde redan i början av sommaren att jag i september skulle ta 2 veckors semester i september. Känner att jag behöver det för att orka jobba ända till nästa sommar. Har ju varit skillnad förrut när man pluggat, för då har det inte varit något problem att jobba hela sommaren, för skolan har ändå varit nåt helt annat. Men nu ska jag ju fortsätta jobba även efter sommaren, så då kan lite semester sitta på sin plats tänkte jag. Första veckan ska jag bara gå hemma och lata mig, bara vara! Men andra veckan så ska jag och älsklingen åka 4 dagar till Barcelona! Simon har varit där en gång förrut, och blev förälskad i staden, och hela vårt förhållande har han tjatat om barcelona, så nu är det dags att åka dit så får vi se vad jag tycker om staden :) Tror det kommer bli kanonbra :) Ska bli mysigt att bara komma iväg :)

Ikväll blir det som jag skrev tidigare i veckan ett biobesök! Måste ju se senaste Harry Potter filmen. Som jag har längtat, men är även lite tråkigt, är ju liksom det sista... Men är dags att läsa om böckerna sen tror jag, är rätt många år sen jag läste dem sist :P Och de är ju så BRA!! :)

Vad har ni för er i helgen? Är en sån helg då det passar att ligga inne i soffan och se film. Började nyss regna här hos oss, sådär lagom tills vi ska ut och ner till stan :)

Skriver nog ett inlägg till sen och ger er mitt omdömme om filmen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0