Vuxenpoäng

Älskar solen, känns så underbart att den skiner var och varannan dag nu. Och nu börjar den verkligen ha effekt på all snö och is, så nu känns det att våren är påväg, och det gillar jag :)

Har börjat premenurera på eskilstuna-kuriren som är en av morgontidningarna här i Eskilstuna, och första kom idag, känns som lite vuxenpoäng faktiskt :) Nu kanske man kan börja hänga med lite vad som händer runt om i landet och ute i världen... jag brukar annars ha noll koll om vad som pågår, så kanske blir lite bättre nu :)

Ringde till kommunfstigheter idag då vi inte är nöjda med tapeternas skick i de flesta rummen i lägenheten... fick ju nytapetserat i sovrummet och hallen, men de andra rummen är inte de bästa... så ringde iallafall ner och pratade med dom, och efter lite kompromissande så ska vi få nya tapeter i köket och vardagsrummet, de två smårummen får vänta. Och sen har vi ju redan blivit lovade att få ommålat i badrummen, men det hade de totalt glömt bort, så de skulle fixa det samtidigt som de tapetserade om i kök och vardagsrum. Så på torsdag så blir det att gå ner och välja tapeter, och sen hålla tummarna att det händer nåt hyffsat fort :)

Har förresten en annan sak att berätta också... i söndags fick vi äntligen våran bil såld, så nu blir det att börja leta efter en ny... men känns inte så brottom, men får väl se när det dyker upp nåt intressant. En sak som är säker är iallafall att vi ska lägga lite mer pengar på den här bilen, vill gärna ha en bil som inte stannar i varje korsning, eller som man får ha hörselskydd när man kör i mer än 70km/h :P

Nu ska jag strax ta och byta om för att ta och gå ner till sjukhuset för ett kvällspass på akuten. Men först ska jag gå förbi och hämta mitt passerkort, ska bli så skönt att kunna ta sig någonstans utan att behöva be folk öppna :)

Hoppas att ni har en härlig dag i det fina vädret! :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej! På onsdag ska jag till Eskilstuna på möte! :) Jag hänger ju ganska mycket i dina trakter nuförtiden! :)

2011-03-08 @ 18:45:00
Postat av: Mathilda

Haha lätt vuxenpoäng på det, jag som knappt orkar ta in posten :P

2011-03-09 @ 22:56:05
Postat av: Cecilia

Haha... men jag behöver inte ta in posten/tidningen, den kommer direkt in i hallen :P

2011-03-09 @ 22:59:45
Postat av: Cecilia

Haha... men jag behöver inte ta in posten/tidningen, den kommer direkt in i hallen :P

2011-03-09 @ 23:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0