Laktosfri

Nyss hemkommen från ett besök på vårdcentralen. För några veckor sedan misstänkte jag att jag började bli laktosintollerant, så ringde till vc för att kolla upp det, och fick tid 4 veckor senare. Nu när det var dags för besöket så är jag inte lika säker på att det är laktosen som är boven, men är väl lika bra att ge det en chans. Kan ju vara det. Så nu ska jag undvika laktos helt i två veckor, och se om det blir någon skillnad sen när jag börjar med det igen. Så efter besöket blev det en tur till affären, var ju en del varor som behövde inhandlas för att det ska funka. :P





Igår var vi till Mariefred på dop, det var dags för lilla Agnes att döpas. Hon var så snäll i kyrkan, sa inte ett ljud på hela tiden i kyrkan. :)

Efter dopet skulle jag och Simon åka direkt till gymmet, men när vi nästan var framme så ringde Pierre och sa att han om 15 minuter skulle passera Eskilstuna och undrade om vi ville ses. Självklart ville vi det :) Blev middag på en thairestaurang och en massa snack! När de fortsatte sin resa mot Örebro så drog vi till gymmet :)

Nu ska jag strax fixa lite lunch innan det är dags för en kväll på akm. På måndagar har vi ofta mycket att göra, så är bara att vara beredd på en aktiv kväll :)

Vad har ni haft för er i helgen?

Kram

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Om det inte är laktos...så fundera på om du kan ha IBS, det är vanligare än man tror och vissa symptom kan likna de vid laktosintolerans. Jag fick testa utan laktos i två veckor jag också för ett tag sen, eftersom jag har problem med magen... Men du har säkert koll redan...ni har väl lärt er sånt på utbildningen.

2011-05-02 @ 22:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0