Min helg

Jaha, då var det söndag igen, och kan väl inte annat än förundras över hur otroligt fort veckorna går. Vi har redan kommit en vecka in i maj, och sommaren närmar sig med stormsteg. Har nu varit på akuten i 3 månader, och har gått ungerfär en månad på egna ben. Börjar lära mig arbetsplatsens rutiner någorlunda, men inser för varje arbetspass hur otroligt mycket det är jag inte kan. Hur lite man faktiskt lär sig i skolan utav det man faktiskt behöver ute i det verkliga arbetslivet, hur mycket det är man inte lär sig fören efter många år ute i praktiken. Men förhoppningsvis så lär man sig något nytt varje dag, och jag inser varje dag hur roligt jag tycker att det är på jobbet. Inser att jag verkligen valt rätt yrke, och att jag utan problem kan tänka mig att jobba med sjukvård hela livet :) Sen vet man ju inte vad som händer under årens lopp, men så känns det nu iallafall :)

Helgen som gått har varit riktigt härlig, trots att den till vissa delar för min del bestod av jobb. Igår när jag vid 14.30 avslutat mitt arbetspass tog jag bilen och åkte ut till Linda och hennes familj :) Blev en massa prat, mys med barnen och en supergod middag bestående av grillat älgkött, mums! Har ju längtat en massa efter att grilla så var riktigt härligt! Var en riktigt lyckad kväll helt enkelt, satt ute på deras altan ända fram till 21, sånt gillar jag :) Till efterrätt blev det färska jordgubbar, behöver jag säga att jag blev bortskämd? :P
Idag när jag slutade jobba så blev det middag hemma hos mormor, och efter middagen så blev det fika ute i solen på hennes balkong :) Väl hemma så tog vi en kvällspromenad i den härliga kvällen. Blev en tur på 7.7km, så nu är man rätt mör. Blir lite soffhäng innan jag däckar :P

Lägger in ett par bilder från prommenaden :)





Vad har ni haft för er i helgen?

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0