1 vecak till julafton

Ja, jäklar vad tiden har gått fort! Igår var det 3:e advent och idag är det endast 1 vecka kvar till julafton.
 
Helgen som var blev inte riktigt som planerat, då jag natten mellan lördag och söndag fick ett oinbjudet besök i form av vinterkräksjuka. Bläää säger jag bara. Dock hade jag tur och klarade mig ganska lindrigt undan då det bara höll i sig under natten så sen igår morse så har jag mått skapligt. Fast hela dagen igår gick ju åt att försöka få i sig lite mat, men idag mår jag som vanligt.. Men ska hålla mig inne idag och imorgon så att jag med råge har passerat de 48 timmarna så jag inte riskerar att smitta någon annan nu så här lagom till jul.
 
Men kändes lite stressande att bli magsjuk just den här veckan då jag har en massa att baka och laga inör jul, och det går ju inte sålänge jag är sjuk. Men på onsdag blir det att sätta fart med allt fixande. =) Är iallafall bättre att jag blev sjuk nu än om jag blivit det nästa vecka!
 
Så idag har det blivit en del plockande och städande hemma, alla baskelusker måste ju bort så att inte de andra blir smittade. =)
 
Hade också trevligt besök i helgen av både Simons pappa med respektive och Simons mamma. Måna blev kvar till på söndagen, synd bara att jag skulle bli magsjuk, håller alla mina tummar att hon inte blir smittad!! <3
 
Nu ska jag fixa lite lunch och sen får jag se om jag orkar göra nåt vettigt innan Emil vaknar eller om det blir hängande i soffan =P
 
Ha en härlig måndag!
 
KRAM
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas du mar battre nu!! <3

2012-12-17 @ 15:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0