Nya tag

Efter en ganska lång paus i bloggandet så tänkte jag försöka ta tag i bloggandet igen. :) Kom i förrgår hem efter en veckas semester i Egypten tillsammans med Simons familj. Hans-Inge fyllde 60 under veckan och det var anledningen till resan. Hade en härlig vecka med sol och god mat. Bara att vara ledig var härligt, men nu är jag riktgit taggad för att jobba igen. Är första passet ikväll och känner att det ska bli underbart att vara tillbaka på jobbet igen. Har inte varit där på drygt 2 veckor då jag blev magsjuk precis innan semestern, men nu är jag back on track igen. Något annat som har hänt sen jag skrev sist, eller inte sen jag skrev sist, men det har inte varit officiellt på den här bloggen är att jag och Simon ska bli föräldrar. Jag är nu i vecka 26 och vårat lilla hjärta är beräknat till den 3 juni. Jag har mått en del illa under graviditeten, men är nog ändå rätt lyckligt lottad om man jämför med många andra. Börjar nu få en ganska stor mage, och den växer såklart hela tiden. Tycker fortfarande att det känns ofattbart att det finns en liten bebis inne i magen, en bebis som är våran och som ska dela våra liv för alltid. Tiden går otroligt fort, och jag kommer endast jobba fram till den 4 april, och kommer sedan att gå på havandeskap. Känns jättekonstigt och väldigt tråkigt att inte jobba på sålänge, speciellt som jag älskar mitt jobb. Längtar ju liksom tillbaka till jobbet nu efter 2 veckors ledighet, hur ska det då bli när jag ska vara hemma ett år? Lär ju bli några extrapass ibland, men inte i början... Aja, alla säger att jag kommer att ha fullt upp med annat och inte kommer hinna sakna jobbet, så vi får väl se =) Nu ska jag ta och plugga lite inför TNCC:n, en traumakurs som jag ska gå med jobbet. Är en 3-dagars utbildning som avslutas med ett skriftligt och ett praktiskt prov. Är en rätt tjock bok som ska läsas in innan kursen, så gäller att ligga i =) Ja, nu har ni iallafall fått en liten uppdatering, och ska försöka fortsätta uppdatera regelbundet framöver =) Ha en trevlig torsdag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Tora

Nej men GRATTIS va kul med bebis! Va glad jag blir för er skull! Hoppas du inte mår allt för illa under graviditeten. Njut av ledigheten sen! Kram på dig!

2012-02-25 @ 22:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0