Efterlängtad dejt

Har idag tillbringat dagen i Västerås tillsammans med min fina Claire. Var så länge sen vi sågs så var riktigt efterlängtat! Vi åt lunch, shoppade, fikade och pratade en massa, känner mig som en ny människa nu! =)
 
Idag har vi även tagit ett beslut, ett beslut som nog kommer att påverka de närmaste dagarna och framförallt nätterna en del. Nu är det slutammat, ammade sista gången nu när jag kom hem vid 16,30, och hade då inte ammat sen vid 1 inatt. Hade hoppats att vi skulle kunnat dra ut på det lite mer, trappat ner amningen och upp vällingen men det går ju inte så bra.. Vissa mål går det lite bättre med flaskan, men så fort han har fått amma så är vi tillbaka på noll igen vad gäller flaskan, då bara spottar han ut nappflaskan. Så nu blir det bara flaska, kommer säkert vara lite kämpigt, och skulle tro att natten som kommer inte kommer bli så trevlig, men förhoppningsvis kommer han då börja ta flaskan, eller sova hela nätter. För egentligen behöver han ju inte äta på nätterna längre, men jag tror att han kommer börja ta flaskan. Tror iallafall att det kommer bli bättre när vi inte blandar tutten och flaskan, för då spottar han flaskan bara för att han vet att han kan få tutten istället. =P Men vi får väl se hur det kommer att gå. =) Det känns lite vemodigt att sluta amma, det är ju så mysigt. Men han börjar bli rätt stor, och det ska bli skönt med den friheten det kommer ge att vi kan hjälpas åt mer med matningarna. Plus att även jag kan få sova hela nätter ibland =)
 
Nu ska jag ta och fixa lite middag åt oss innan nattningen börjar! =)
 
Trevlig kväll!

KRAM
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0