Hemma igen efter helg i Dalarna

Har tillbringat helgen hemma hos mamma och pappa i Dalarna. Har varit en lugn och skön helg där vi bara tagit det lugnt. Har även fått en del avlastning med Emil som är väldigt orolig på kvällarna och nätterna och inte sover så mycket, och i helgen har det varit värre än någonsin. Natten mellan lördag och söndag blev det nästan 4 timmars sömn för mig och inatt blev det lite mer, men mest pga av att vi la oss tidigt, fick ställa tillbaka klockan en timme, plus att mamma tog Emil imorse så jag fick sova en stund till. Är ju skönt nu när Emil kan äta gröt till frukost, då måste ju inte jag alltid upp o mata =)
 
På dagen igår var jag och mamma in till Hedemora en sväng, jag skulle byta en bok, och sen blev det lite mer saker inhandlat, bitringar till Emil tex. =)
Idag var jag och mamma på en långpromenad med Emil i vagnen på förmiddagen och sen åt jag och pappa surströmming till lunch innan jag och Emil åkte hemmåt. Både pappa och jag konstaterade igår att vi bara ätit en gång i år, och då de hade en burk hemma så tyckte vi att det var en utmärkt lunch =)
 
Sen vi kom hem har vi inte gjort så mycket, Simon jobbar kväll, så jag och Emil har mest myst i soffan. Emil somnade vid 7, och har än sålänge bara vaknat 3 ggr, där jag två gånger lyft upp och vaggat honom och en gång där det räckte att stoppa in nappen och klappa lite. Jag hoppas att han snart somnar ordentligt och att vi får en bättre natt inatt. Tror att nätterna som var var extra oroliga pga att han kände av att vi inte var hemma, och eftersom han varit orolig och sovit dåligt flera veckor så gjorde väl inte en ny sovplats saken bättre. Får hoppas att det blir bättre nu när vi är hemma igen. =)
 
Tog även hem min bärbara dator som mina föräldrar haft en tag, vi tyckte att vi klarade oss med bara Simons dator men nu börjar den krascha, så då tog jag hem min igen. Och jag måste erkänna att jag gillar min mycket bättre =)
 
Nu ska jag ta och packa upp det sista innan Simon kommer hem, och sen blir det snart sängen, man vet ju som sagt inte hur natten blir.
 
Hoppas att ni haft en trevlig helg!
 
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0