Fint besök

Igår hade vi en väldigt mysig dag då Lillemor och Liv var på besök hela dagen. Blev en sväng på stan, lunch, en massa snack medan barnen sov middag (båda två sov faktiskt i mer än 1.5 timme, samtidigt ;) ) och självklart en massa lek med barnen. De lekte faktiskt förvånansvärt bra tillsammans /eller ja bredvid varandra, för att inte ha träffats på typ 3 månader, de kommer ju inte ihåg varandra... Måste ses igen snart, det var så kul att se dem tillsammans. Sen var det väldigt trevligt att träffa Lillemor igen, då det som sagt var ett tag sen sist.
 
Igår kväll efter middagen så stack jag ut på en kort löptur, blev ungefär 3km, men är första gången jag springer på över en månad så ville kolla läget med foten. Och peppar, peppar så gick det riktigt bra. Kände inget i foten igår, dock lite i ena knät. Och kände inte heller någonting igår kväll eller idag, så antar att den äntligen är ok =) Så blir nog ett nytt pass imorgon, och då lite längre. Men vi får väl se hur bra disciplin jag har. Har även anmält mig till ett spinningpass på lördag kl 10, men är 21a reserv, så får väl se om jag får någon plats =)
 
Idag har varit en väldigt bra dag, Emil har varit på strålande humör från det att han vaknade imorse tills han la sig ikväll, och detta trots att han bara sovit en gång, mot hans vanliga två gånger. Han har busat och skrattat och riktigt varit på topp, så dagen hade verkligen inte kunnat bli bättre! Älskar såna här dagar!
På förmiddagen åkte vi en sväng till jysk, babyproffsen och Willys. Emil har fått en potta och en ryggsäck att ha till förskolan. Tänk att det bara är 5 dagar tills han ska börja, våran lilla kille, när blev han så här stor? Och om 2.5 vecka ska jag börja jobba igen, på mitt nya jobb. Och nu är det inte bara jag som ska jobba som det var i våras när jag jobbade, utan nu ska vi jobba båda två, och samtidigt få hela vardagen att gå ihop, men hämtningar av Emil, matlagning och städning. Det kommer bli en utmaning, men blir nog bra bara man kommer in i det. Kommer ju dock vara otroligt trött den första tiden, speciellt med det nya jobbet. Men ser samtidigt jättemycket fram emot att få skola in Emil på förskolan, tror att han kommer att trivas jättebra, och han kommer utvecklas massor på så kort tid när han börjar där. Han kommer bli så stor =)
 
 
Nu ska vi titta lite serier och sen sova. Imorgon kommer min farmor hit och jag ska följa med henne och handla kläder, sen ska vi äta lite lunch här innan hon åker hem igen. På eftermiddagen så blir det lekdejt med Amelie, Zack, Carro och Ludde. =)
 
Trevlig kväll! =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0