Förskolestart

Igår var Emils första dag på förskolan, och det gick jättebra, han verkade tycka det var jätteroligt och var inte alls blyg. Han gick iväg på egna upptäcksfärder och lekte jättebra med alla leksaker som fanns där. =) Igår var ju dock mest information och idag börjar det mer på riktigt och då får Emil vara med i stora barngruppen. Idag är Simon ledig så han passar på att vara med Emil på förskolan och jag är hemma, sen tar jag resten av inskolningen, tror att det blir kanonbra. Idag ska de vara där mellan 9.30-11, och sen imorgon ska vi vara där 9.30-12 och då ska vi även äta lunch där, men gå hem och sova middag. Sen blir det ett uppehåll på 4 dagar och sen kör vi igång igen tisdag-fredag. =)
 
Jag ska passa på att göra lite nytta här hemma nu när jag fick egentid. Ska köra över lägenheten med damsugaren, och sen ska jag gå igenom alla Emils kläder i hans byrå och märka dem... sen funderar jag på att hinna ner till stan en sväng också, men det kanske jag får göra på eftermiddagen när Emil sover. Men bäst att sätta fart =)
 
Ha en bra dag!
 

Kommentarer
Postat av: Simone

Va kul att det gick bra! En helt ny värld öppnar sig för de små liven nu :))

2013-08-21 @ 10:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0