2:a juli

Sommaren går så fort! Jag har redan varit föräldraledig i en månanytand nu och det känns som att sommaren flyger förbi. Har det dock väldigt bra och njuter av varje sekund av min lilla familj.
 
Helgen som var spenderade vi i Örebro. I fredags så var vi bjudna på fest hos en kompis till Simon, så Emils farfar var barnvakt. Vi kom sedan dit på natten och sov vi också. Var första gången de var barnvakt, men allt hade gått jättebra. =)
På lördagen åt vi först lunch på stan och sedan åkte vi till Tisarbaden för att hänga några dagar tillsammans med Måna, Hans-Inge och Sofia i stugan. I söndags var det riktigt fint väder och Emil badade i sjön för första gången, och det var en riktig hit. Han var inte ett dugg rädd utan gick bara rakt ut, i alla fall tills vattnet kom till magen, då blev det lite kallt verkade han tycka =P Han tyckte även att det var roligt att peta hål på luftbubblorna som bildas på vattenytan =P
 
Igår (måndag) åkte vi tillbaka till Eskilstuna och planen är nu att vara hemma några dagar och bara ta det lugnt, innan vi åter styr kosan mot Örebro. Måste ju hinna ta det lite lugnt också, kunna göra det som faller en in. =)
 
Jag och Emil började dagen idag med en lekdejt vid sjusnåret tillsammans med Amelie, Zack, Carro och Ludde. Varför inte passa på att ses och leka på morgonen, när alla ändå är uppe!?!
Efter det så gick vi hem och hämtade Simon och åkte sen till Malmköping för att tillbringa dagen med farmor.
Påvägen hem passade vi på att åka till Willys och storhandla lite när vi ändå var ute och åkte, och det behövdes då det saknades ganska mycket hemma =)
 
Nu ska jag snart krypa i säng så att jag är pigg och utvilad när Emil vaknar imorgon, redo för en ny dag! =)
 
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0