Midsommar

Är hemma igen efter en riktigt härlig midsommarhelg. Vädret var de första dagarna riktigt bra, men har de senaste dagarna varit lite sämre, men inte ihållande regn i alla fall =)
 
Började i onsdags morse med att åka till frisören med Emil för första gången, och det gick superbra. Han satt alldeles stilla i mitt knä medans hon klippte, han tycker att det är mysigt när man pillar i hans hår, så det var inga problem. Mycket stolt mamma!
Efter frisörbesöket så packade vi in oss i bilen och åkte till Nora för att tillbringa dagen tillsammans med Leif och Siv. Blev en massa lek ute på gräsmattan och en traditionsenlig Nora glass. När klockan började närma sig 19 och Emil var trött så packade vi in oss i bilen igen och åkte vidare mot Dalarna och mina föräldrar där vi skulle fira midsommar. Emil sov hela vägen, men planen hade varit att försöka lyfta in honom medan han sov, men det gick inte så bra, han vaknade och var superledsen och det tog runt en timme innan han somnade om igen. Men, men är ju så det kan bli.. Jag hoppas att vi kan få honom att vänja sig att bli förflyttad när han sover, skulle göra mycket lite lättare, speciellt så här på sommaren. =)
 
På midsommarafton var jag, Emil, mamma, mormor och farmor på en liten utflykt där vi kollade på smågrisar och fikade på en hembygdsgård. Jättemysigt! Middagen blev först vid 19-tiden då Fredrik hade jobbat på dagen och anlände först framåt kvällen.
Måste också skriva att jag natten till midsommarafton passade på att sova ute i mammas och pappas husvagn istället för i gäststugan med Simon och Emil. Detta resulterade i nästan 8 timmars sömn helt utan uppvak, kan bara säga underbart!
 
Igår (lördag) tog vi det mest lugnt, men jag, Simon och Fredrik hann även med en joggingrunda på nästan 7km. Måste säga att jag är grymt imponerad av min insats, var den starkaste stora delar av vägen, kände mig oförskämt pigg, och ändå har jag knappt tränat alls. Men kanske dags att ta tag i löpningen igen, då det var ruskigt skoj när kroppen kändes stark =)
 
Idag på förmiddagen var jag, mamma och mormor över till deras granne och tittade på lammungar, så söta! Efter att ha ätit lunch bestående av våfflor åkte vi hemåt. Väl hemma har vi inte gjort så mycket mer än packat upp, ätit middag och slappat. Sen Emil somnade har jag lagt in lite bilder i datorn från helgen, tittat på solsidan, och Simon tittar nu på wallander. För min del blir det nog en stund vid pysselbordet innan det är dags att sova.
 
Jag och mamma bokade en kryssning idag till Helsingfors i augusti tillsammans med Emil. Blir 2 nätter på båten och en övernattning på hotell i Helsingfors. Ska bli supermysigt att hitta på nåt, och just denna vecka så jobbar Simon jättemycket, så gör inget att jag och Emil är borta. =)
 
De söta smågrisarna =)
 
 
Dags för middsommarmiddag
 
Hoppas att ni haft en trevlig midsommarhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0