Våran "lilla" älskling!

För 1,5 år sedan förändrades vårat liv för alltid! På alla sätt till det bättre, men det kommer aldrig någonsin bli som förut igen, vilket vi såklart aldrig skulle vilja. För 1,5 år sedan så belönades vi med den största kärleken och lyckan en människa kan få, vi fick ett barn!
 
Nu är Emil inte längre någon bebis, utan ett barn som utvecklas för varje sekund. Varje dag blir jag häpen och överraskad över hur mycket han faktiskt kan, varje dag visar han oss saker vi inte visste att han kan. Han kommunicerar med oss på ett mer och mer avancerat sätt, även om det fortfarande inte är med allt för många "vuxna" ord.
 
Tänkte jag ska berätta en händelse från dagen, som Simon berättade för mig förut.  När vattnet är slut i hans mugg och han vill att vi ska fylla på den kommer han och säger "tom". Idag när han ätit banan tog han skalet och gick till Simon och sa "tom", då sa Simon att han skulle gå och slänga det i papperskorgen i köket, och det gjorde han. När han säger tom, då är nåt slut. Och bananskalet är ju tomt =)
 
Tycker det är så fantastiskt när han börjar kommunicera med oss. Visst han kan kanske inte jättemånga ord, och säger fortfarande bara ett ord i taget, men tror att det kommer komma mer och mer ord nu väldigt fort, för han har börjat vara så mycket mer medveten. Mammas stora kille =)
 
Ska bli spännande att få komma på 1,5års kontroll på BVC, framförallt så är jag nyfiken på hur lång han är, tycker att han har växt väldigt på slutet. Vikten har jag ju rätt bra koll på eftersom vi varit så mycket på sjukhuset.. Men har ännu inte fått någon kallelse, så får väl se när det blir dags.  
 
Imorgon kommer mamma, pappa och Fredrik på middag, de blir även kvar till på söndag, så det ska bli trevligt! Vissa perioder kan jag tycka att det är lite extra jobbigt att bo långt bort från mina föräldrar och min bror, och det har varit en sån period nu, så känns väldigt bra att få lite kvalitetstid nu i helgen!
 
Igår sprang jag 5km på egen hand, och sprang på bästa km-tiden på väldigt länge, sen långt innan jag blev gravid, så det kändes skönt! Träningen flyter på väldigt bra just nu, och det är väldigt skönt, det hjälper mig på många sätt! :)
 
Nu ska jag ta och titta lite mer på idol, sen blir det nog sängen. Simon kommer snart hem från jobbet, men han ska jobba imorgon bitti igen, så han ska nog sova rätt snart. Mamma och pappa skulle komma vid lunch så får se vad jag och Emil hittar på... Funderar på en sväng på stan, men får se. =)
 
Hoppas att ni har en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Simone

Det är så kul med alla framsteg! Härliga ungar!

Och riktigt bra sprunget :o)

2013-11-23 @ 15:04:16
URL: http://krypinhossimone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0