1:a september

Vart tog sommaren vägen? Sommaren har visserligen varit helt fantastisk och hade inte kunnat bli bättre på något sätt, men den gick så fort. Och nu är den här söndagen här, den jag hoppades skulle dröja länge än, den jag hade ignorerat och på så sätt hoppats att jag skulle slippa, men nu är den här: Sista söndagen på mammaledigheten med våran älskade Emil, imorgon början våran nya vardag, en vardag som innebär jobb för oss båda två och förskola för Emil. Men för det är det ju inget som säger att den här nya vardagen kommer bli sämre, (förrutom att jag kommer sakna min älskling massor när vi ses så lite) utan bara annorlunda. Och man får ju ta till vara och utnyttja alla stunder man är lediga tillsammans på, på ett annat sätt. Får helt enkelt intala mig att det kommer bli bra! =) Är i alla fall inte ett dugg orolig över Emil, för han verkar trivas kanon på förskolan, så det känns väldigt skönt!
 
I fredags efter förskolan så gick vi hem till Carro och Ludde tillsammans med Amelie och Zack, och där var vi ända fram tills det var dags att gå hem och lägga Emil. Blev tacos till middag för oss vuxna, pojkarna fick korv. En mycket trevlig kväll!
I lördags så var vi en sväng till Malmköping och hälsade på farmor, pappa var även där på besök.. =) På kvällen gjorde vi inte så mycket, åt hemmagjord pizza och tittade på serier.
Idag var vi ner till Amelie och Zack en stund på förmiddagen, där Carro och Ludde också var. Men var inte kvar så länge då Emil var på väldigt dåligt humör, han bara grät.. Ändå sov han sedan Hoppas det går lite fortare denna gång..
 
Nej, nu ska jag ta en smörgås, ta och stryka lite och sen i säng =) Blir en spännande dag imorgon för mig. Simon och Emil får dock vara hemma. Var ju meningen att Emil skulle varit en stund på förskolan, men de skulle ha nåt möte på förmiddagen då det bara skulle vara vikarier, så eftersom det gått så bra för honom så tyckte de att han lika gärna kunde vara ledig imorgon med, och vi klagar inte =)
 
Hoppas att ni haft en bra helg!
 
KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0